kungfupanda Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 3 eller 4 hjul etc? Fra nyfødt og oppover...
2 søte små gutter Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Har egentlig inntrykk av at de fleste er fornøyd med vogna si uansett hvilken de ender opp med. Også kommer det jo an på om du vil bruke den samme vogna gjennom hele vognperioden, og du skal løfte den mye ut og inn av bil, osv... Jeg hadde og skal ha også denne gangen simo kombi-vogn. Den er litt tung, men stabil, romslig, god å trille, har stor kalesje så babyen ligger lunt og godt. 3-hjulingene blir fort litt ustabile når du har en vilter 1-2åring oppi tror jeg......
{[-]} Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Har du noen venninner med små barn? Du kan jo prøve vognene deres. Fordelen med 4 hjul er at de er stødigere spesielt på glatt føre og ligge delen er som regel større. Fordelen med 3 hjul er at de er lettere og som regel har håndbrems. Til min første kjøpte vi er emmajung duo egde som vi er veldig fornøyd med.
siste"mann" ut Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har Simo Duo med luft hjul og har brukt den til to unger, nå skal nr 3 få slite den ut. Viser nesten ikke at den er brukt.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Vi har har hatt 4-hjuling før, men hadde søskenvogn som trehjuling. Må si at det er utolig mye lettere å trille trehjuling enn fire så vi går for tre til nestemann! :-)
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Veldig fornøyd med Simo kombi jeg i hvert fall! Stabil, romslig, robust. Kan ikke si noe negativt om den annet enn at den er litt stor, men for vår del gjør ikke det noe. Guttungen vår begynte å bruke vogna i juni 06 og han har fortsatt god plass i den selv om han ble 2 i november:-)
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 oth, skal aldri ha noen annen vogn igjen! har også emmaljunga men synes den er så tung så jeg skal selge den
Lykkelig m@mm@ Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har 3-hjuling... har aldri tenkt på at den hverken er ustabil eller liten! Eneste er bagdelen (quinny 3xl) som er liten, men det var ikke en problemstilling for jenta mi som ikke roet seg liggende flatt hele tiden fra da hun var 4,5 mnd. Vi hadde henne i sportsdelen fra da av, altså før hun hadde vokst ut av bagdelen.. Roterende forhjul er en drøm å kjøre- skal aldri ha noe annet !!
BitteLiten *har født* Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Jeg hadde bagvign med 4 hjul og har sportsvogn med 3 hjul... Bagvignen var en Simo og 3hjulingen er en quinny 3xl. Jeg er desidert mest fornøyd med Quinny-vognen. Den har roterende forhjul og det er en Nytelse å kjøre. Veldig lett å legge sammen osv... så er det håndbrems på den, noe som er veeeeldig praktisk!! Jeg har funnet ut at det ikke blir noe ny vogn på tuppa som kommer i mai, men vi skal kjøpe en Dreamy-bag til vognen så blir det og en Bagvogn. Simovognen går på fyllinga så fort bagen er i hus:o)
dansejentes mamma Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Anbefaler å kjøpe på finn. Kjøp brukt og selg igjen om du ikke liker den, da taper du ingenting. Vi har gjort det og endte opp med en tautonia trehjuling med luft i hjula. Ikke svingbart forhjul, men full liggestilling. Diger vogn, men vi har ikke bil så det er god plass på buss. Vi bruker den både i byen og på turveiar. God å kjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå