Frk Påske Overtid Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Lurer så fælt på dette og er livredd for at jeg skal få en liknende fødsel som svigermor hadde med min samboer... Han var 53 cm lang, veide 4700, kom med bena først. I tillegg fikk hun fostervannsforgiftning og mistet synet i 1 mnd. Stakkar, så ikke sønnen sin før han var 1 mnd gammel... Men jeg var 48 cm, veide 3010 gr, 33 cm rundt hodet og null problemer... Kan hans "fødsel" ha noe å si for hvordan min fødsel blir... Er livredd for å få en så fæl fødsel... Hva tror dere???
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 hehehehhe......du har da ingenting å arve fra din svigermor!! tror du heller skal sammenligne deg med din mors fødsel........
Frk Påske Overtid Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2008 Men hvorfor skulle da jordmoren vite om min eller hans mor hadde svangerskapsforgiftning?? Det er notert i journalen min... ????
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 vet att størelsen på barnet har hvertfall noe og si etter faren. Begge mine barn har vært over 4 kilo. Min mann var også det når han ble født. Både meg og mine to søsken var rett over 3 kilo når vi kom til verden. Men din svigermors fødsel har ikke noe og si for din del, heller din mors har jeg hørt.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg lurer også på dette. Babyen har jo begges arvestoff, selv om man selvfølgelig ikke arver svigermor. Babyen vår kommer f.eks. til å ha fødselsvekt mer lik sin fars dessverre (4200 vs 3000 på meg) ser det ut til, og det vil jo påvirke fødselsforløpet. Men på den andre siden, frøken ca rundt påske, jeg tror ikke at fødselsforløp er særlig arvelig. Bare tenk hvor utrolig forskjellige fødsler en kvinne kan ha (med samme mann). Og i våre dager sjekkes jo leie mye bedre og om babyen har tenkt å komme med føttene ned, så blir vel det keisernitt vil jeg tro.
--niffi-- Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jeg spurte legen (som er gynekolog/spesialist) om barnets vekt i forhold til mor og fars vekt, og hun sa at sånn i snitt så betyr morens (altså din!) fødselsvekt mest, ca. 70%, men de har funnet ut at farens fødselsvekt har ca 30% innflytelse på barnets fødselsvekt. På svangerskapskurs sa jordmoren at selve svangerskapet og fødselen ofte ligner din mors, men det som er MEST likt er om du har søstre som har født - du har "likere" gener til søstrene dine enn til moren din, sa jordmoren (vet ikke om det er helt sant, men OK) og i hennes erfaring pleier søstres fødsler å ligne en god del. Selvsagt alltid med noen unntak.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 er det sant!? Har gått å vært veldig bekymret selv for dette, i og med at jeg selv veide 5000 og samboer 4200+/-...prøvd å ta det opp med legen, men ble ikke tatt alvorlig. Kan man mase på å få en Ul for å estimere vekt nå mot slutten?..noen som har fått det?
Frk Påske Overtid Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2008 Takk for innspill... Da kan jeg krysse fingrene å satse på at jeg ihvertfall får en under 4 kilo kanskje... Hvis det er stor sannsynlighet for at det er likt søsteren min så skal jeg føde nå fem uker for tidlig og fødselen skal ta 1,5 time... Ja, ja...Kanskje jeg skal droppe bryllupsmesse i spektrum i morgen...og føde i stedet... He he, neia fleiper... Men søren mye rart man begynner å tenke på og bekymre seg for når det nærmer seg litt...
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Å søren, søsteren min hadde en grusom fødsel ... Velger å fortrenge det og håpe på det beste ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå