Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Vi hadde ikke bil da førstemann kom, så nå måtte vi ut på bilstolmarkedet, helt grønne.. Var på Barnas Hus, da jeg for en stund siden så at de hadde tilbud på Maxi Cosi Cabrio fix der, og har hørt at den var bra. Nå hadde de ikke det tilbudet lenger, men derimot tilbud på Izi sleep. Den kostet vanligvis 1700 kr sa dama, og solskjermen 300, altså 2000 kr omtrent. Nå hadde de stolen på salg til 999 og vi fikk emd skjermen gratis, så syntes det var en bra deal. Tror det var fordi dette kanskje var en modell som gikk ut? usikker, men hun sa ihvertfall at hun bare hadde 3 igjen, så da var det ingenting å lure på. Men- til pointet: er det noen som har brukererfaringer å dele? Jeg har hørt andre si her inne at den er tung å løfte ift maxi c., og det kjente jeg godt. Men ellers hadde den jo den fordelen at ryggen kan legges ned. Andre ting dere har opplevd, positive el negative? Jeg må si jeg ikke fikk satt meg veldig godt inn i hvordan den funket, men den hadde jo vunnet en eller anne forbrukertest så sikekr skal den ihvertfall være!
junijente fikk julijente Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Vi har ikke kjøpt bilstol enda, så jeg har ingen personlige erfaringer. Men Forbrukerrådets test viser at Maxi Cosi er den beste stolen. Izi sleep kommer noe dårligere ut, men er fortsatt godkjent. Alle testresultatene ligger på www.forbrukerportalen.no under "tester" eller noe sånt, det er ganske lett å finne. Vi har ikke tenkt så "ordentlig" på stol enda tror jeg, skal høre med kusinene mine om de kanskje har en brukt (da vet jeg helt sikkert at det ikke er skadet i så fall, mer skeptisk til å kjøpe av fremmede), om de har satser vi nok på det uavhengig av merke, med mindre de sier den er helt håpløs. Jeg tenker at det sikkert er litt vanesak også, man venner seg jo til å håndtere den stolen man har.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Takk for svar:) Ja, skal gå inn og sepå testene. Det rare var nemlig at da vi var i butikken så vi en lapp som hang på max cosi stolen hvor det sto "best i test", men da vi sa på Izi sleep-stolen sto det jammen "testvinner" på den også. Jeg så dessverre ikke nærmere etter hva slags tester dette var, tenkte at vi fikk med lappen hvor dette sto. Men nå ser jeg at det kun sto en slik lapp på utstillingsmodellen, så vet ikke hvem som hadde foretatt testen. Men damen i butikken sa at det gjaldt sikkerhet og brukervennlighet. Ja, man venner seg sikkert til stolen etter hvert. Jeg hadde i utg.punktet mest lyst på max cosi, da den er nettere, mindre og lettere. og de hadde hatt den på salg uka før til 999 uten base, men da ble vi for sen. Jeg hadde ingen kjente som skulle selge sin, så da satset vi på ny. Viktig for sikkerheten ift om den kan ha vært skadet, og stol måtte vi jo uansettt ha.. Flere??
Annike Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 HTS stolene er det mest sikre stolene og bruke, men pga trøblete montering scorer maxicosi best i test når de tester brukervennlighet i tillegg til sikkerhet. Men sikkerhet er mye mer verdt enn all verdens brukervennlighet spør du meg. Vi har bare brukt HTS og er storfornøyd og 100% trygg. Gå til en bilforhandler som har testutstyr så kan du se selv hvor sikker hts stolene er :-)
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har veldig lyst på Izi Sleep. Nettopp pga det med at man kan legge ryggen ned er grunnen til at jeg ønsker dette setet. Greitt hvis de sover å kunne ta de med inn uten å vekke de. Syns også det så mye mer stødig ut for de minste babyene, mer polstring liksom! Jeg fant setet på baby-planeten.no til samme pris. Men visste ikke at Barnas hus også har det på tilbud...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå