Gjest Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg klarer ikke å si nei om noen spør meg direkte om hjelp. Er helt elendig. Er barnafri i helga og han endt opp med å passe barn hele søndagen for et vennepar. Mannen min kommer til å bli suuuuur, og det med god grunn. Har sagt at om det er krise kan jeg ta barna, men vi er barnefri for første gang på to år og vi trenger litt tid sammen. Nå ringte hun og sier det er ingen andre de kan spørre..... Noen øvelser? Nei, nei, nei.,...
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Da ville jeg faktisk sagt det som det var, at dere har fri for første gang på 2 år, og at dere ikke har mulighet da... Er jo ikke dine barn? Men ja, jeg er ELENDIG på og si nei!
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Ja, jeg er veldig flink til å si nei. Faller meg lett siden jeg av natur er ganske egoistisk av meg, hehe...
petite fleur Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har blitt flinkere med alderen;-) Før var jeg mer opptatt av å gjøre andre til lags enn jeg er nå, uten at jeg har blitt ufin av den grunn ;-) (tror jeg da, he he) Jeg er ærlig, men bestemt hvis det ikke passer å gjøre hva det enn er folk spør meg om. Kommer selvfølgelig an på da....er det krise, så er det krise. Men første barnefri på 2 år? Hadde ikke tatt tlf i en uke før, he he ;-)
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Hva er krisen da? Det bør være snakk om ekstremt god grunn før jeg hadde sagt ja i en slik situasjon...
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jeg sa nettop nei til svigermor som ville at jeg skulle ha min samboers søsken på 10 & 15 år her i 5 dager. Saken er den at jeg er sykemeldt pga bekkenløsning, og trener da hver formiddag for å holde det i sjakk. Jeg orker ikke sitte her hele dagen med dem istedet da, finne på ting for at dem ikke skal kjede seg ihjel. Hadde vært greit om samboer hadde fri, men det har han ikke. Og jeg har 2 barn fra før av, så nei takk hehehe.... Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt nei, første helg vi har barnefri på 2 år og vi hadde tenkt å gjøre kjæreste ting hehe... ikke ditt prob at dem ikke har fått andre barnevakter
Mille** Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Tja, er vel blitt flinkere til å si nei tror jeg. I ditt tilfelle hadde jeg ikke nølt med å si nei, vi har også sjeldent barnefri og ikke pokker om jeg hadde tatt på meg andres unger de få gangene mine var borte!! Syns det var frekt av de å i det hele tatt spørre dere....
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 jeg har det helt likt som deg, tror faktisk noen ganger folk utnytter seg av at jeg er sånn og det er dårlig gjort syntes jeg... Er også dum og spanderer på venner hvis de siuer de har dårlig råd selv om jeg også sliter selv. Må virkelig ta meg sammen. Fikk en lliten oppvekker på mandag da jeg faktisk skjønte at jeg hadde blitt utnyttet:-( Vi må lære oss å si nei, det er kun deg det går ut over. SYntes uansett det var dårlig av venninden din å spørre, hun vet vel at dette er første gang på lenge dere er alene?
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Hun må på tidlig vakt, og han skal på hyttetur med jobben og når ikke tilbak før utpå dagen... De skulle prøve å finne noen andre og har hatt flere uker på seg. Det har jo vært planlagt lenge at gutta skulle bli med farfar på fjellet, og jeg skal levere noe på tirsdag også. Trodde virkelig at de klarte å hoste opp noen andre, men de har ikke det største nettverket rundt seg.. Hmm...lurer på å ringe tilbake og si at mannen min kommer til å bli svææært sur. Skal jo ut på lørdag..
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Ja, det syntes jeg du skal gjøre. Gjør det nå før det blir for sent.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Gjør det Så syns jeg dere skal KOSE dere i helgen, viktig å ta vare på hverandre også Ikke bare barn, barn, barn! Om hun har visst at hun hadde dere i bakhånd, har hun sikkert ikke anstrengt seg så mye for å få noen andre
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 ja, hun vet det. De ringte for tre uker siden og jeg sa at vi helst ikke ville ha barn siden gutta var borte. Meeeen om det var helt krise kunne de komme opp. Det er igrunnen mannen hennes som er min bekjente. Sitter igjen med en dårlig magefølelse. Hadde gutta mine vært her hadde ikke det vært noe problem...
~Roskva~ Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har blitt ganske flink til å si nei i løpet av de siste ti årene. Det ble mye lettere da det gikk opp for meg at jeg ikke trenger å forklare meg. Ingen har krav på forklaring på hvorfor det ikke passer! Så jeg sier bare "Nei, dessverre, det passer ikke". Jo mer trykk jeg legger på "dessverre", jo mer indikerer jeg at jeg er veldig lei meg, og at årsaken er kjempeviktig. Men hva årsaken er? Det har de ikke noe med.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 Hyttetur med jobben er IKKE god nok grunn, ikke i nærheten av det engang. Du får si at du beklager, men dette er deres helg sammen og finner de ikke andre får mannen holde seg hjemme. Enkelt og greit.
~Roskva~ Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 Hvis jeg blir overrumplet av en forespørsel, er det større sjanse for at jeg sier "ja" selv om jeg ikke vil. Så da prøver jeg å svare "Det må jeg undersøke om passer". Da får jeg tid til å summe meg, og bestemme om jeg har lyst eller ikke...
peonererfine Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 Vet du, ta en spansk en denne gangen....si at du har blitt syk el. noen i fam. er syk - kom deg ut av denne situasjonen. I etterkant jobber du med å sette grenser for deg selv og dine, si NEI når det ikke passer. Trenger ikke være en lang forklaring, f.eks, 'nei, dessverre, den helgen har vi planer.'
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 nei, det er vel igrunnen ikke det. Han er jo min venn fra studietiden, og han fortjener jo den hytteturen og den har vært planlagt lenge. Hun som har rota det til med vaktene sine. Tror jeg ringer tilbake nå....bare en time siden. Nå slår jeg nummeret og manner meg opp...mann, mann, mann,,,,
Sivalur Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er også altfor dårlig på å si nei. Men så blir jeg heldigvis ikke spurt så ofte om sånne ting som dette her da. Det var jo en veldig kjedelig situasjon men jeg mistenker også at hun ikke har anstrengt seg så hardt siden hun hadde dere i bakhånd. Synes du skal ringe henne nå med en gang og si at du akkurat fikk en overraskende telefon fra mannen din, han har bestilt hotell for dere fra lørdag til søndag siden dere endelig skulle ha fri. Så da kan du ikke ha ungene, det er hennes unger og hennes ansvar. Kanskje litt lettere å si nei hvis du har en bra unnskyldning, blås i om det er liten hvit løgn hvis det gjør det lettere for deg. Håper det ordner seg og at dere virkelig FÅR en barnefri helg! Forøvrig må jeg også legge til at jeg hadde ALDRI turt å spørre en venninne om å passe ungen en hel dag, hvertfall hvis jeg visste at hun skulle ha barnefri selv. Synes det er kjempevanskelig å spørre venninner om barnevakt en kveld bare, heldigvis har vi besteforeldre som gjerne stiller opp.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 Nei, kvinne-kvinne-kvinne ;-) Tenk at dette er ikke ditt ansvar, ikke ditt ansvar, ikke ditt ansvar! For det er det virkelig ikke...
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #21 Skrevet 15. februar 2008 nå har jeg vært en flink kvinne:) Sa at jeg ikke kunne gjøre det fordi vi trenger litt tid sammen og jeg klarer ikke å skuffe mannen min....pust. Dumt av meg å ikke si nei med det samme hun ringte. Ga henne nr. til barnevakten vår da. Takk for at dere kvinner meg opp...
petite fleur Skrevet 15. februar 2008 #23 Skrevet 15. februar 2008 Hurra, du var flink! Kos deg med barnefri! ;-)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. februar 2008 #24 Skrevet 15. februar 2008 SÅ BRA!!! Nå lærte du sikkert noe nytt til neste gang også:-) Nyt tiden dere får sammen og kos dere masse!!
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #25 Skrevet 15. februar 2008 hm... er litt stolt ja:) Rart dette. Må bare si nei. Har det veldig inne hjemmefra. Mamma kan sitte døsliten på sofaen om kvelden, vi var opptil 7 barn hjemme, men ringte noen og spurte om noe sa hun alltid ja... Sa til meg selv at jeg aldri skulle bli sånn, men er nok mer lik min mor enn jeg liker å tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå