Gå til innhold

Mat/drikke under fødsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva planlegger dere å ta med av mat og drikke til fødselen? Noen som har født før som har erfaring med hva som fristet eller ikke fristet? Synes det er vanskelig å forestille seg at man vil ha noe som helst, men man kan vel ikke ligge i et døgn uten mat heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt XL1... har fått det for meg at det MÅ jeg ha, selv om jeg ikke har drukket det på sikkert 10 år:-D

 

Så har jeg kjøpt et par sånne "powerbars" de har på sportsbutikker.

Ser for meg at jeg ikke kommer til å orke å spise noe særlig, men at det er viktig med påfyll av energi.

Fikk tips om sånne powerbars av ei venninne som hadde hatt med det på sine 3 fødsler. Gikk fint ned og ga masse energi.

 

Ellers får en vel litt mat på sykehuset hvis det trekker ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med maxim-energidrikk, sjokolade og bixit + frukt :)

 

Maxim brukte jeg mye av når jeg trente, tror nok det skal gjøre susen nå også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil annbefale å ta med noe søt, men lett frukt i tillegg tig det andre. alle har sine må ha mat no nårr vi går gravide, men under fødselen trenger du veske og et hurtig inntak av druesukker såm er blitt nevnt tiligere, men frukt er friskt og gjit deg også endre vitaminer. og jeg har av egen erfaring får deg til å føle deg friskere..... jeg sier ikke att det vil gjøre deg i bedre fårm... men det er sånn jeg har opplevd d av egen erfarng.....

tro meg man blir sliten under en fødsel så noe lett er lettere å få i seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt sa Jordmor til meg at var lurt å ta med....for det har dem ikke på sykehuset..kunn i kantina og må betale for det...

Anbefaler appelsiner og bendit druer som ikke har steiner:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte på søndag, hadde med kjeks og saft- men det var bare sambo som orket spise. Jeg drakk saft, men selv det kom opp igjen.

 

Nå har det seg sann at jeg begynte rier åtte om morgenen, frokost i elleve tiden- dro på føden i 3 tiden og halv tolv ble han født. Da var det 11 timer uten mat. Skulle bare inn for sjekk, men var 5 cm åpning- så måtte bli værende for å føde. Planen var jo å dra hjem og lage middag og evt inn igjen.

 

Først klokken 0200 fikk jeg mat igjen og sjelden har brødskiver med pålegg på smakt på godt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...