Lindus85 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg begynte å bli litt bekymret på onsdag når jeg hadde litt blodig utflod, det samme skjedde i går og jeg dro til legen går kveld, han undersøkte meg og sendte meg på tidlig UL i dag for han mente det var 50/50 for en spontanabort...Jeg kom på a-hus i dag og legen fant ingenting... hun kunne ikke se helt sikkert om det var en spire, mente jeg kanskje var enda kortere på vei enn jeg selv hadde trodd og at det var for tidlig til å se noe... Ellers var det mulig jeg hadde en exu... Hun kunne ikke se noe væske eller blod i livmora som er vanlig ved exu, eggstokkene var veldig fine og jeg hadde en tykk, fin slimhinne på livmora... ;)Noen som har opplevd at man ikke har sett noe på tidlig UL i uke 4-5??? jeg testet positivt den 3/2. Måtte ta blodprøver i dag og må komme å ta ny på mandag... Det blir en laaaang helg...
babysjuk82 Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Kan være at d er for tidli og se noe.legen sa t meg at ul i uke 4 og 5,e ingen vits,d va veldi lite og se enda da.
*Lille Persille" Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Hei Lindus, Jeg hadde akkurat det samme som deg men jeg blødde sannsynligvis mer enn deg for jeg ville ikke karakterisert det som "litt blodig utflod". Fikk innvendig UL da jeg var i uke 5 og da var det ikke mulig å se om det var noe der eller ikke. Legen ville ikke si at jeg kunne slutte å bekymre meg og sa at dersom det ikke virket normalt om to uker måtte vi avslutte svangerskapet. Fikk beskjed om å leve normalt i to uker og komme tilbake for ny UL da. Det var to vanvittig lange uker... Da jeg kom tilbake i uke 7 så vi et bittelite bankende hjerte :-) Jeg er nå i uke 10 og har fremdeles litt blødninger fra tid til annen men alt skal være ok. Håper det ordner seg for deg. Lykke til!!!
LINM Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg var gravid i og utenfor livmor. Altså med tvillinger. Var på ul da jeg var 4 uker på vei. Da så gynekologen at det hadde festet jeg en liten spire inni livmoren. Og at alt så fint ut. 2 uker seinere blir jeg innlagt pga forferdelige magesmerter. Kunne ikke stå oppreist da det holdt på. Ble da innlagt KK. Ul viser ingen spire i livmoren og sier at det kan dreie seg om en såkaldt missing abortion. Fikk medisiner som gjør at livmoren trekker seg sammen og presser restene ut. Alt kom ut etter noen timer. Grunnen til at de kaller det missing er at det forsvinner. Det løsner fra livmor veggen og på en måte smuldrer opp. Derfor ser de ikke noe på ul tidlig i svangerskap. Men blir du ikke behandlet kan du få store infeksjoner. Alt måtte ut sa legene. 2 uker seinere blir jeg innlagt igjen. Hcg hormonet steg fortsatt og jeg følte meg fremdeles gravid- men sterke smerter i venstre side. Tar ul- finner en blødning i buken min. Blir haste opertert og de finner et fostet til i venstre eggleder. Foster og eggleder blir fjernet. Var da ca 8 uker på vei med det utenfor livmoren. Men det å være gravid i og utenfor livmor er ekstremt sjelden. Ble det etter er hormor kur da jeg slet med å få barn.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 ville tatt d med ro vist jeg var dg. d er ikke altid di finner et foster på så tidlig stadie. d går nok helst bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå