lona Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Uff gutten min blir 5 år i mars, plutselig har han begynt å tisse og bæsje på seg i barnehagen.. aner ikke hva jeg skal gjøre!! Han begynte i ny barnehage i januar, etter dette begynte det, kan dette ha noe å si? han trives godt i den nye barnehagen.. Han hadde noen uhell i den gammle barnehagen også, kanskje en gang i mnd.. Der verste er at det virker ikke som han bryr seg, kommer ikke gjennom til han lengere ;( Han har begynt med bleier på natta igjen også.. uff utrolig slitsomt og flaut i den nye barnehagen ;( Han går på do hjemme...uff er helt rådløs her.. hva skal jeg gjøre??
EvaL Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Det kan jo virke som om det er noe som plager han i barnehagen selv om det virker som om han trives der. Men samtidig hadde han jo en del uhell i den gamle barnehagen så det er vanskelig å si. Ser dere har gjenninført bleier på natten også, så da tisser han vel på seg hjemme også? I hvert fall om natten. Jeg syns ikke dere skal ha dårlig samvittighet for å ty til bleier når et slikt problem oppstår. Det er jo et hjelpemiddel mot problemer av denne art, og det kan være en lettelse for alle parter å slippe frustrasjonen med våte og skittne klær som må skiftes og vaskes hele tiden. Så kanskje bør dere sette han i bleier på dagen igjen også til dere finner ut hva som plager han.
Tørdis Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Hvis han ikke reagerer i det hele tatt selv, så ville nok jeg også ha tatt på bleie igjen slik en annen her foreslår. Tror det kan være lurt med mest mulig ro og minst mulig oppstyr rundt situasjonen. Ikke vær flau over dette, din sønn er hverken den første eller den siste dette kommer til å skje med. Så ta det med ro overfor barnehagen, dette er faktisk verdagen deres oftere enn du tror, så du trenger ikke være flau på noen som helst måte.
KristianL Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg kan godt forstå at du er fortvilet, og at du føler det rådløs i en slik situasjon. Har fundert en stund og prøvd å komme på noe lurt, men er redd jeg ikke har annet råd i å gi enn at du må snakke med barnehagen uten å være flau over dette. De ansatte skal jo være de profesjonelle og kanskje de kan komme med gode råd, egentlig rart de ikke har tatt dette opp med deg allerede. Syns ellers forslaget om å begynne med bleier igjen kan være lurt, dere har jo allerede tenkt ut og kommet frem til denne løsningen om natten. Og grunnen til det valget er vel rimelig likt dagtid problemene, nemlig at han tisser på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå