Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 haslags spiserutiner har dere på barna som er halvt år gammel? når og hva får de å spise?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 vi har fölgende rutiner: kl.9.30 halv banan&vann kl.12 et lite glass med fruktmos&vann kl.15 litt middagsglass (har nettopp startet med dette) kl.18 gröt&vann
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Vår gutt sine spisevaner: kl 09. 200 ml mme kl 12. 1 middagsglass kl 15. 200 ml mme kl 18. 1 stor porsjon grøt + en fruktpurè prøver å gi vann til måltidene, men ikke populært. Men lurer på om vi bør kutte ut det ene mme måltidet på ettermiddagen, og heller gi grøt eller middag da også?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Glemte å skrive at jeg selvfölgelig ammer för hvert fastföde måltid:) Anonym 14.33
Hva skjer'a?♂ Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Hos oss: 11.00 grøt, frukt og vann 15.00 middag 19.00 grøt, vann I tillegg ammer jeg ham når han vil ha, dette blir gjerne 07, 09, 13, 17,21 og varierende antall ganger om natten fra 1 til4 ganger Matporsjonene er nok ca halv foreløpig
Mamsen og lillegutt Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 06-08 (mellom der en gang) amming 10.00 grøt +prøver på vann 13.00 fruktmos eller 100ml mme 16.00 glass med middag +vann 19.00 grøt 20-21 (mellom der en gang) amming Men jeg føler at det blir litt lite melk i løpet av et døgn. men han vil så sjelden ha mme på flaske...(han drakk mye av det før) Men har ikke tålmodighet...
Marius og Jonas! Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 6 - 200 ml MME 9 - grøt, litt MME og fruktmos 12 - 200 ml MME 15 - hjemmelaget middag ca 200 gram + litt MME 18 - grøt, litt MME og most banan
*Rutletutt* Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Dårlige rutiner her...hun er 6,5 mnd og får stort sett bare pupp - når hun vil ha. Fikk inn rutine med et par skjeer grøt/frukt til frokost og ca et halvt 4 mnd middagsglass til middag i 17-tiden....så kom omgangssyken og ødela alt...nå må jeg få henne til å klare å spise (pupp) igjen uten å gulpe opp igjen alt + få opp produksjonen:o(
lillemarihøne Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Vi har følgende rutiner Ca 8: grøt (full posrsjon Hipp) og ca 100 mme ca 11.30: fruktmos med fullkorn (Hipp) og ca 150 mme ca 15.30: middagsglass og vann varierer med ulike glass + hjemmelaget. ca 18.00: grøt + ca 150 mme
*Rutletutt* Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Åhhh...merker jeg blir misunnelig på dere som har så gode spiserutiner og små som liker fast føde....:o/ Her sliter vi sånn:o(
egalia Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 vi har ei på 6 1/2 og gir ikke like mye fast føde som de andre her, ser jeg.. våre rutiner er: kl 10 - grøt + litt frukt (banan og sviske) kl 16 - middagsmos + litt frukt ellers ammer jeg masse fremdeles, ofte hver 2-3 time, når hun vil ha. synes det er litt stress med denne faste føden, jeg ;-) Men det må jo til. Apropos å like det: det tar litt tid før hun likte det, og middagsmaten gjør hun veldige grimaser av, men spiser alikevel, så vi fortsetter bare. he he.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 Det virker som dere er så styrt av klokka alle her inne. Hjemme hos oss er nesten aldri ett måltid på samme klokkeslett noen gang. Minsten får mat når han er sulten og sover når han er trøtt... Ikke noe galt med å gå etter klokka altså, men det hadde ikke gått her hos oss. Hva med når dere skal bort...? "Kan ikke reise bort klokka 12.45, for minsten skal ha mat klokka 13." Er det slik hos dere...? Greit at de små styrer hverdagen litt, men det er jo fortsatt de voksne som skal styre mest! Mener j... =)
Sommerfugl78 Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Går ikke etter klokka på den måten her, passer mer på at det går ca tre timer mellom måltidene. Morgen: 200 ml MME Etter 2 1/2-3 timer: liten porsjon grøt + ca 150 ml MME Neste måltid: 200 ml MME + evt prøvesmaking på middag Neste måltid: 200 ml MME Kveld: liten grøtporsjon + ca 150 ml MME Bytter av og til om på måltidene slik at han spiser grøt senere eller tidligere. HS sa jeg skulle følge mengde MME som sto oppgitt på pakken =700 ml over 6 mnd (inkl. det som blandes i grøten). Så får prøve å øke på med middag, men han liker ikke det så godt enda. Gutten min blir 6 mnd om noen dager
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Junior ser ut til å like det meste vi putter i han, ikke noe problem å prøve noe nytt virker det som. Han får pupp med 2 - 2,5 timers mellomrom, uavhengig av fast føde imellom. Og alltid pupp før annen mat. Formiddag: Prøver å legge inn fruktmåltid på formiddagen. Skrapt banan så langt Mellom 13 og 16 (avhengig av amming): Grønnsaksmos av potet og gulrot m/mm, nesten halvt avent-beger Kvelds: Maisgrøt på 60-80 ml mm
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Ingen faste klokke slett: Når han våkner: mme ca 2-3 timer etter: grøt og vann Ca 3-4 timer etter: mme og litt frukt Ca 3-5 timer etter det: middag på glass og litt mme Før han skal legge seg: grøt og mme sånn at han er mett og god og sover til dagen etter :-) Ingen spesielle kl.slett går mere på når han er sulten...og siden han våkner en gang mellom 7 og 8:30 så blir det bare surr med faste kl slett.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 16. februar 2008 #16 Skrevet 16. februar 2008 Snuppa mi er 7 mnd, men dette spiste hu da hu var 6 mnd:) Spiser det samme nå bare litt mer mme og litt mer middag:) 09.30 230ml mme 12.20 frukt beger og vann 15.00 1/3 middagsglass, dessert og vann 18.00 grøt av 100 ml vann og 100ml mme 20.30 230 ml mme Her går vi etter klokka, syns det er veldig greit, da slipper jeg å huske når hu spiste sist... hehe:)
mommytil2gutter Skrevet 16. februar 2008 #17 Skrevet 16. februar 2008 Du er ikke alene!!! Vi sliter veldig vi og. Han liker ingenting, og jeg mener INGENTING. Det er så frustrerende. Jeg har ikke lyst å fullamme mer.... Jeg prøver flere ganger til dagen med grøt og en gang til dagen med frukt med det er ikke så mye han får i seg....:-(
Linda-Kristin=) Skrevet 16. februar 2008 #18 Skrevet 16. februar 2008 har ikke etter klokkeslett da men; frokost: 200 ml mme 2/3 timer etter frokost får han et beger frutti med fullkorn rett før han skal sove formiddagsluren sin. 3-4 timer etterpå: 150 ml mme middag: hipp's broccoli og potetmos som jeg har blandet litt rapsolje og vann i og hatt en liten bit kyllingfilet (moset i stavmikser) i, eller pittelitt kyllingpostei.. eneste "middagsmat" han vil spise... hvis ikke, får han en posjon grøt fra småfolk (havre med eple eller mild risgrøt med banan) og kanskje 50 ml mme... kvelds: 150 ml mme før nattisen skal på, og så ca 1 porsjon småfolk-grøt rett før han legger seg... ellers får han forskjellig frukt i babysafefeederen sin til å kose seg med mellom måltidene om han vil ha! favoritten der er for tiden kald honningmelon, men pære og druer går også an:) han er 7 mnd om en uke:)
yret Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 Akkurat blitt 7 mnd her, men svarer allikevel. Vi har slitt _mye_ med innføring av fast føde (ikke gi opp!), og det er fortsatt dager da jenta vår kniper munnen hardt og bestemt igjen. De dagene det fungerer, er det imidlertid omtrent sånn: morgenpupp, ca 06/07 halv porsjon grøt og litt sviskemos, ca 09 pupp og litt frukt, ca 12/13 hjemmelaget grønnsaksmos (det eneste hun liker av middag) og mm, ca 16 hel porsjon grøt og litt fruktmos, ca 19, etterfulgt av kveldspupp nattpupp, ca 02/03
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #20 Skrevet 16. februar 2008 hmm ikke at jeg har noe med d men skal ikke mm eller mme være hovednæringen selv om de er 6 mnd og har startet med fast føde? Virker som om mange kutter ut melka store deler av dagen. Tenker ikke akkurat på d som står her men ellers så. Mi snuppa vil ha lite melk etter hun får anna mat så jeg må gi henne melk først og så anna mat. Og så måtte jeg kutte grøten til kvelds å heller gi henne grøt til måltidet før kvelds. Hvis ikke får jeg ikke i henne mme. Prøver å gå litt etter klokken for å få inn flest mulig måltider i løpet av dagen, men d går sjeldent. Da hun sover lenge på morgnen og ligger hun i vogna sover hun ofte over et måltid. Så er rekker vi ikke mer enn 4 måltider i løpet av dagen, og ofte blir d bare 3. Men slik ser rutinen ca. ut: Frokost: kl09/10: 200ml mme (100ml når hun har "tulle" dager) Lunsj: kl:13/14: 200ml mme og litt fruktpure (ikke alltid hun spiser alt) Middag: kl16/17: 150ml mme og litt potetmos (middagsglass) Kvelds: kl19: Grøt og vann (og noen ganger mme hvis hun vil ha) Resten av kvelds: kl20/21: 200ml (men tuller mye med maten i d siste, i dag spiste hun bare 80ml)
Legekjærringa Skrevet 16. februar 2008 #21 Skrevet 16. februar 2008 godt å høre at det er flere som sliter med fast føde, jeg fullammer hver 3 time dag og natt. Prøver med litt grøt - liker ikke, middagsglass - liker ikke, hjemmelaget - liker ikke og da snakker jeg om å brekke seg og kaste det opp igjen. Fruktpure er NAM! Lurer i han litt grøt med fruktpure. Men man skal vist ikke gjøre det sier HS
Legekjærringa Skrevet 16. februar 2008 #22 Skrevet 16. februar 2008 glemte å nevne at jeg har prøvd hver dag i ca. 1 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå