Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for sist. Hvordan gikk det med jakken - var den mye for stor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var litt, men ikke mye for stor. Den er allerde blitt tatt i bruk.

Og takk for sist, ja. Gjerne litt lengre neste gang. :-)

Er du tilhenger av ubehandlet ull?

Om så er tilfelle, kan jeg komme med skravlete info om tilbud på Bånsull..

Jeg har vært ute og forsøkt å shoppe meg i godt humør.

Skrevet

Håper du huska rødvin og Anton Berg, ellers må du gå ut igjen.

Skrevet

Jeg legger merke til at du skriver "forsøkt" - er det mulig å shoppe seg til godt humør på Bånsull? Jeg har ikke noe forhold til eller kunnskap om ubehandlet ull, så opplys meg gjerne om dens fortreffeligheter.

Skrevet

Nei, jeg fikk ikke med meg hverken rødvin eller AntonBerg. Men det har nok noe med de to flaskene med vin jeg kjøpte i går å gjøre, som nå er forvandlet til tomflasker, og at jeg fremdeles ikke har vært innom butikken..

Dersom man skal tro bittelittegrann på samtlige damemagasiner, så skal jo shopping være kilden til lykke? Eller har jeg misforståt?

Jeg tror bare jeg er så ufattelig dårlig på å være dame, så jeg får det ikke til. Jeg kjøper det jeg trenger, fordi vi trenger det..

Men når jeg gjør mine tafatte forsøk på shopping, så vinner småens overfladiske behov fremfor mine.. Og da er egentlig Bånsull en litt koslig, om enn kvasi, butikk å tråkke innom. De har masse leker og stæsj der også. Jeg får litt lyst å bli 5 år når jeg er der inne..

De har pappdukker, sånn som ser ut som de er urgamle, med masse klær til. :-))

Skrevet

..øh, ang opplysninger om ubehandlet ull, så vil jeg ikke dytte unødvendig info inn i ditt vakre hode, som ikke allerede er der. Har dere klart dere uten frem til nå, så er det ingenting dere trenger.

Jeg var bare så dum i begynnelsen av moderskapet å tro at dette var genialt, lurt, m.m. og nå er det blitt en vane...

Skrevet

Pappdukker er stas, jeg har funnet igjen mine gamle til ungen nå. Den beste heter Tone og har magnet på magen, og det har klærne også. De stiligste er fra Junaiten på tidlig syttitall og har avsindig kule klær som det er nesten umulig å få til å henge.

Og så har jeg to jeg lagde og tegna klær til sjøl, det er faktisk en kjempekoselig aktivtet sammen med sjuk unge.

Jeg synes shopping funker. Men så er jeg antakelig tvekjønna.

Skrevet

Tenkte på deg når jeg så dukkene, ja.. De er på tilbud nå, så bare si fra om du vil ha. ;-)

Altså, litt anlegg for shopping har jeg, men det kommer stort sett frem når vi er innom f.eks Clas Ohlson.

Jeg er veldig begeistret for jernvareforetninger. Da tror jeg vi trenger alt. Altså unngår jeg slike steder, siden vi ikke har all verden med plass..

Magnet på magen? Det hørtes avansert ut.

Med onkel i Amerika så fikk vi også de kuleste gavene fra andre siden av dammen på 70-80 tallet. Den gangen var det meste som kom fra den kanten überkult. Nå er det plastikk og grelt. Barn har ikke mye estetisk sans.. Heldigvis, kanskje..

Skrevet

Jeg gikk på barselgruppe med et ufordragelse kvinnemenneske som ikke snakket om annet enn avføring tøybeleier, ull og ammeinnlegg ( gjet hva de var laget av?) på alle møter. Jeg sluttet å gå dit til slutt, for jeg orket ikke høre på det forbannade gnålet. Så dermed strøk jeg alt som heter ull fra bevisstheten. Det har aldri vært et savn heller. Jeg hadde ikke melk, dermed trengte jeg ikke ammeinnlegg. Og guttungen hadde tendenser til atopisk eksem, dermed skulle han bruke bomull.

Skrevet

Fnis, Supergyda, har du lest Don't You Want Me av India Knight? Hvis ikke, vil du låne den? Høres ut som barselgruppa di er tatt derfra. En av maks tre bøker som får meg til å le høyt og ukledelig så kaffen kommer ut nesa.

Skrevet

Hver gang jeg hører om barselgrupper tenker jeg at det kanskje var like greit at vår gruppe møttes bare én gang..

Jeg var en grønn nepe, som fremdeles ikke hadde skjønt at det gikk an å tenke selv, når jeg gikk til anskaffelse av de første nøstebarnplaggene..

Og så hadde jeg sikkert veldig høye ambisjoner om å være fornuftig, økologisk, politisk korrekt m.m.

Dæven døtte, jeg er glad det gikk over.

Nå er jeg middels på stort sett alle områder. ;-D

Takk o'lut. Enda en bok å legge til må-lese-listen, som jeg garantert ikke kommer i gang med før, tja.. 2010 kanskje..

Skrevet

Joa, den er sånn du leser når faktisk ikke kan lese noe i hele verden. Løp og kjøp eller si fra så sender jeg over min.

Skrevet

Bytte med papirdukker?

Jeg er på evig etterskudd med lesing. Når jeg endelig får lest avisene jeg kjøper inn, er de sånn ca 4-5 dager gamle.

Har planer om å leve litt når det blir sommer igjen..

Skrevet

Det er nesten fire år siden nå, men fortsatt får jeg nesten utslett når jeg hører ordene "nøstebarn" og "ullrik", for da trer den der kaklende hønemoren fram for mitt indre øye.

Ellers takk for lesetips, luten. Den skal sjekkes.

Skrevet

Bytte med papirdukker er strålende. Og aviser er plikt, og ingenting å le av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...