Solan77 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er 30 år og har 3 barn fra alder 11-3 snart4 år...men 2 forskjellige fedre som jeg alltid har vært alene med frem til jeg møtte min nå værende samboer..,og min største skrekk i di siste årene har vært å bli alene med fler....etter en dramatisk graviditet på utsiden av livmoren,så dramatisk at jeg holdt på å gå i koma valgte legene å fjerne den egglederen og i frykt for at det skulle skje igjen pga noe feil på den andre så brant di denne av med samtykke av familien... Å i å for seg syns jeg dette var greit di første mnd,men nå kjenner jeg sorgen over det å ikke kunne gi min kjære samboer ett barn da det er det han ønsker seg mest av alt og jeg skjønner det så godt,han er som en far for min yngste da faren hennes ikke ønsker å ha noe med henne å gjøre...men om noen år så kunne jeg gjerne ha tenkt meg ett barn til Har skjønt så pass at en må dekke dette selv og det er vi villige til...men er det noen som har en link til evt en privat klinikk vi kan kontakte?
Dotten Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Er ikke inni den biten selv, men dytter litt på innlegget ditt så kanskje noen andre kan svare deg Huff. Hørtes skummelt ut det du har vært igjenom, men det viktigste er jo at du overlevde!!! Men skjønner også savnet etter å kunne få et barn til. Du kan jo henvende deg igjennom din fastlege som sikkert kan henvise deg videre. Vil tro at dere har krav på å få noe dekket, men vil dere ha det gjort "i en fei", bør dere nok gå privat. Ellers er det nok noe ventetid og en egenandel i det offentlige. Masse lykke til
Solan77 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2008 Takker for svar:) Ja jeg er glad jeg overlevde det og kan forsette å være her for mine barn Jeg er baby syk og har denne uken vært med på en fødsel som ikke akkurat hjalp til,og ikke minst så fikk jeg ett litt annet syn på hvilket behov min samboer kan ha da jeg fikk stå på sidelinjen å se på mor og far under en fødsel... Jeg vil nok ta det privat for når en først bestemmer seg så vil en jo gjerne ha det gjordt i en fei:)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Hvorfor ikke forsøk i det offentlige? Er billigere det :-) Når det gjelder privat klinikker så kan jeg anbefale klinikk Hausken i haugesund. Han er visst kjempeflink! Kjenner flere som har blitt gravid der. http://www.ivfhausken.no/ Mange reiser og til Danmark. Du kan ta en titt på ønskebarn sin hjemmeside, de skriver om de forskjellige klinikkene. www.ønskebarn.no Har dere blitt utredet forresten? Det er jo første steg :-) Kan og legge til atdet ikke heter kunstig befruktning, men assistert befruktning. Å vite det gjør det lettere for deg når du skal søke info på internett. Du kan og se på ass.befruktning forumet her på bim. Jeg skal selv igang med vårt første IVF forsøk, på Haukeland her i Bergen :-) Lykke til da!
Solan77 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2008 Tusen takk for tips:).....trenger en å utredes når en tar det privat i så fall hva slags utredning? Lykke til håper alt går som det skal:)
akicha Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Start med å sjekk ut hvilke muligheter du har. Siden du ble sterilisert uten eget samtykke, kan det hende du har krav på å få erstatning/dekket en refertilisering. Det andre du må gjøre, er jo å finne ut hvilken risiko det er for deg å refertiliseres. Det var jo en grunn til at de gjorde det den gangen, og den faglige begrunnelsen fra legene gjelder vel enda? Så, ville jeg søkt om utredning. Mulig dere slett ikke trenger så lang utredning heller, dere vet jo hva som gjør at du ikke blir gravid. Så kanskje prosessen sånn sett er kortere for dere. Uansett tar det jo litt tid når man trenger hjelp. Det er hormoner og timing osv. Jeg tror også at du må snakke med din samboer om dette. Diskuter risiko vs deres behov for å få et barn sammen. Det er jo mulig du allerede vet mye om dette, hvilke muligheter som finnes ift refertilisering og risiko- isåfall får du bare se bort fra innlegget mitt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå