Gå til innhold

Bruker dere mye fløte, rømme ol i maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket ut disse ukesmenyene, og så til min "forskrekkelse" at det var rømme og fløte i hverdagsmenyer. Bruker dere det? Jeg bruker det en skjelden gang i helgene, men ALDRI i uka. Bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det nok litt for mye.......veldig godt med en rømme-dæsj i sausen da veit du.... I helga brukes det i allefall.

Skrevet

Svært sjelden bruker vi det. Har kanskje fløte i maten en eller to ganger i mnd. Må ha det til tradisjonsmat som bestemor laga, men ikke ellers.

Kommer vel litt an på hvor mye og hvilken type saus en lager. Tror mange henger seg opp i fløtesauser, men det finnes da 1000 andre kjempe gode og sunne sauser..

Skrevet

Ja, det bruker jeg mye! Og smør! Vi er tynne alle sammen her og spiser lite godis og drikker nesten aldri brus og beveger oss mye. Så jeg syns det er greit med litt fløte, smør og rømme i middagen. Vi er også flinke og spier minst fem om dagen av frukt og grønnsaker og lager middag fra bunnen av med friske råvarer hver dag. Så det lille fettet har jeg god samvittighet for.

Skrevet

Har personer med melkeallegi i huset, så nei jeg bruker det aldri.

Skrevet

Hver dag. Men jeg kan spise hva som helst uten å legge på meg. Men det kan ikke mannen min. Så burde gjerne tatt litt hensyn der. Han er ulykkelig uvitende at han spiser så feit mat stakkar..

Skrevet

Du har helt rett i at det kommer an på mengden (stor forskjell på en rømmeboks og en klatt), det generelle kostholdet og hvor mye en beveger seg. Mitt problem er ofte at smaker forsvinner i rømme/fløte. Da holder jeg en knapp på smør. Det skal så lite til før det smaker. Lager så sjelden kake at da bruker jeg meierismør:)

Skrevet

Jeg jevner ofte saus med litt fløte / rømme. Men tror det er like usunt å lage ferdige posesauser fra pulver, det gjør jeg aldri... Stort sett finner vel de fleste sin egen balanse i kosten:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Japp, hele tiden, hver dag! :) Men jeg går på ketolyse-kuren da, så jeg må ha det ;)

Skrevet

He, he. Det gjør jeg også Palmesus, så her går det mye av de tingene for tiden:-)

Har du gått ned mye?

Skrevet

Vi buker det ikke så mye på ukedagene, men i helgene spiser vi nesten alltid rømme til/i ett eller annet.

Skrevet

I helgene og veldig sjeldet i ukedagene.

Hvor finner man en slik ukesmeny da?

Skrevet

Stort sett aldri, sjelden i helgene også. Blir bare tjukk jeg hvis det blir for mye fløte og rømme. Jaja, det skyldes vel godteriet også da, hehe. Men da velger jeg godteri fremfor fløte hvertfall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...