Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

skal til legen på torsdag, da er jeg ca 6 uker på vei.. sa ikke noe om at jeg er gravid når jeg ringte å bestillte legetimen, vil få bekrefelse på graviditeten + jeg vil ha endel tips og slikt fra legen.. men skal jeg da bare ta med en urinprøve å gi den i resepsjonen? eller skal jeg ta den med inn til legen?

tror dere jeg får min første sjikklege kontroll da, eller må jeg komme tilbake i uke8-10?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var på min første kontroll i går! Første gang jeg er gravid, er så spennende!! :) Jeg bestilte også en time uten å si hva det gjaldt.. Tok med en urinprøve også! Legen sa det var flott og at jeg bare skulle levere den til labben. Så du kan sikkert ta den med inn, så de vet hva det gjelder :)

Vanligvis har du første sjekken da.. Kanskje gynekologisk undersøkelse, for å se ca hvor langt du er kommet, blodprøver, måle vekt osv.. Jeg gjorde ikke dette i går, da hun vil sende meg på tidlig ultralyd for å finne ut hvor langt jeg er kommet.. Er ikke sikker :) Så skulle jeg ta kontakt med legen etterpå for videre kontroll..

Lykke til!!

Skrevet

Hei.Jeg var på legen når jeg var 7+1 pga att jeg svimte av, hun målte bare blodtrykk og tok noen blodprøver. Fikk ikke noen annen kontroll, jeg må komme tilbake til den opprinnelige første kontrollen som er 9+2. Jeg tenkte også å bare ta med urinprøve og høre i resepsjonen hvor jeg skal levere den.

Skrevet

hehe.. svarte deg akkurat på ditt innlegg:P

okei, da tar jeg bare med meg urinprøven inn jeg da:)

gler meg til å få en bekreftelse på at jeg er gravid, selv om jeg har tatt massevis av tester:P

hvor gammel er du?

Skrevet

Ja, det er en betryggelse bare det :) Hun kjente på livmoren min i går og sa hun tippet jeg var 6-7-8 uker på vei.. Gleder meg til UL, håper jeg får høre hjertelyd!! Jeg er 26 år gammel.. Du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...