Gå til innhold

Kjøper dere inn utstyr til "navlestell" på forhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ser dere an på sykehuset hva dere vil trenge? Har fått flere ulike råd; noen sier at jeg skal kjøpe inn pyrisept + små kompresser, andre sier bomullsdotter + klorhexidin.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper ikke inn noe spes nei. Har det som trengs fra før hvis den skulle trenge noe stell. Men det trenger man som regel ikke. Stumpen ramler av av seg selv. Har du klorhexidin og noen sterile kompresser så trenger du ikke mer enn det. Krever den mer stell så dra ned på helsestasjonen og få de til å hjelpe deg.

Skrevet

Den ordner seg da selv, du trenger og bør ikke gjøre noe med den. Rør den minst mulig og ha minst mulig greier på den.

Skrevet

HI her:

Fint! Da kjøper jeg ikke inn noe på forhånd. Skulle den trenge stell har vi jo alltids pyrisept hjemme :)

Skrevet

På sykehuset fikk jeg beskjed om å la navlen være mest mulig i ro. Om det kom litt væske el blod skulle jeg tørke forsiktig rund navlem med q-tips og vann. Så er ikke så mye man behøver å kjøpe inn

Skrevet

Du får resept på klorhexidin til navlen ved utskrivelse på sykehuset.

Skrevet

klorhexidin er bedre enn pyrisept. Husker ikke helt hvorfor, men legen min forklarte meg det. Koster ikke noe mer, og er ikke på resept.

vi har alltid ei flaske på badet til sårrens etc

Skrevet

Vi fikk en mappe med masse prøver fra Natusan (salver, kremer, og noen ammeinnlegg i ull fra en annen produsent, og prøver på oljer osv til babyen) og en pakke med "navlepleie-greier" som vi skulle bruke på sykehuset (sterile "dotter" og en liten flaske klorhexidin) Det fikk vi lov å ta med oss hjem når vi dro.

Skrevet

Jeg er anonym 17:35 15.02.2008

Vi fikk dette på Harstad sykehus da jeg fødte for ca 2 år siden. Masse greier. Og sånn body med "denne side opp" på magen, +++.

Alt er jo reklameartikler og små prøvetuber da, men ble veeeeldig glad for det likevel =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...