Gå til innhold

Når magen synker ned?


Joranna

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har termin 29 februar. Enda 14 dager igjen.. Detter er vår første, og vi er så spennte.. =) Men babyen kan godt komme nå.. =) Jeg hører så mange sier att når magen synker helt ned, da starter fødselen snart.. ? Er det noen med erfaring på dette? Eller noen som vet? Må magen synke helt ned før fødseln starter?? Eller er det bare en myte? Går å titter og titter, men magen sitter fortsatt høyt.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! jeg har termin 23. februar. å magen min sank for ett par uker siden, tror den gjør det når hode fester seg, for da går fosteret lengre ned i bekkenet.. men har ikke startet noen fødsel her enda.. så går fortsatt å venter=)

blir foresten en gutt her=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når magen synker, synker symfyse-fundus målet også da? Mine mål har nemlig sunket 5 cm de siste to-tre ukene, etter at babyen i uke 37 endelig la seg med hodet ned... Har blitt henvist til ul pga dette selv om alt virker bra (masse liv, jeg føler meg helt fin og vekta er stabil) Lurer derfor på om flere har erfaring med synkende symfyse-fundus mål? Termin om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har temin 27 feb, og jeg har også fatt mindre symfyse-fundus-mål. Ble målt til 38cm i uke 35, og da ble jeg sendt i UL for vektestimering, babyen ble målt til ca 3,5kg, men så sank babyen ned i bekkenet og nå er målet 36. Hodet er nesten festet, og jeg har modnet endel, så går bare og gleder meg til å føde og få treffe den litt kickbokseren som har hvert og fremdeles er utrolig aktiv!! Lykke til folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin nå på søndag, og magen har sunket. Men ikke sånn at den "henger". vil heller si at tyngdepunktet bare har flyttet seg noen cm :P

 

SF-målene trenger ikke å synke når magen synker. Det har mer å si hvordan babyen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...