Bobine Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg gikk til legen i dag fordi jeg har fått så vondt i hodet de siste dagene, i går var jeg ganske slått ut, måtte ha 3 "forsøk" på å lagen middag (måtte bare sove litt først) + hadde utslag på proteiner på forrige kontroll, så ville skjekke med tanke på svangerskapsforgiftning. Har hørt man skal være litt obs da.. Hun målte og målte og målte og målte på blodtrykket, det var 80/60. Så nå vil de ha meg inn til ekstra kontroller, og aller helst sykemelde meg :-/ Er det virkelig sååå lavt? Hva er risikoen med lavt blodtrykk for meg/barnet? Noe jeg kan gjøre for å få det opp?
kivs Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hvorfor skal du følges opp? Har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet og blir ikke fulgt opp. Sist var det på 90/45. Er i uke 32.
M by M Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg ligger også lavt og gjorde det i forrige svangerskap også og ellers når jeg ikke er gravid. Ble ikke fulgt ekstra opp sist. Hm..men det er kanskje lurt å følge litt med? Vet ikke hvorfor det skal være farlig, annet enn at det kan være farlig om man besvimer fordi man kan skade seg i fallet. Noe jeg erfarte i går og sitter med ekstremt vondt på ene siden av hodet og en hjernerystelse...Ellers vet jeg ikke om det er farlig av noe slag. Det er jo sunnere at det er lavt enn at det er for høyt. Risikoen for svangerskapsforgiftning blir jo mindre f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå