Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Når ammet dere sjeldnere og gjorde dere noe bevisst for å redusere ammingen? Har ammet hver 2 time (nesten oppe hver time) i natt. Håper at det bare er et økedøgn, men tendensen til amming ofte om natten er der helt klart. Råd mottas med takk! Datteren min er 3 uker og jeg vet det er normalt og amme ofte i begynnelsen, men lurer på når jeg kan forvente at det bedrer seg:-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hei! jeg har ei datter på 4 uker, og hun ammer jeg 3 ganger i løpet av natta... en gang i 2 tida, en gang i 5 tida, så i 8 tida. Men jeg har ikke merket noe til økedøgn enda... har alle babyer det, og når??
Hanne31 Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Gutten vår sovner ikke før kl 23 på kvelden, men etter det ammer jeg ca kl 3, 5 og 7. Så det er jo forsåvidt ganske ofte enda men synes ikke det er så ille i og med at han sovner forholdsvis ganske fort igjen. Han er 3 1/2 mnd og sover i egen seng. Gleder meg til å begynne med litt annen mat enn mm for da kanskje han sover litt lengere men håper helst at han sovner tidligere slik at vi kan få litt tid for oss selv, pappaen og jeg. Ammer forresten ganske ofte på kvelden, går en time eller halvannen time mellom hver amming. Han får bare mm.
Krøvvel Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Her har ammingen vært lik hele tiden, i 11-tiden, 2-tiden og 5-6 tiden. Hadde et såkalt økedøgn der hun spiste sikkert annenhver time. Hun er 4 uker.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 I begynnelsen er det ikke alle barn som klarer å få en "vanlig" døgnrytme - de kan jo ikke akkurat klokka. Gutten min hadde veldig rar døgnrytme og det bedret seg når han nærmet seg 3mnd. Begynte også å føre loggskjema over søvn og amming - da er det lettere å diskutere med for eksempel helsesøster. Det står forslag til skjema på www.sovekarin.no
pink1254788 Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Min er 7,5 måned, og ammer fortsatt 2-4 ganger om natta. Litt usikker på kl, siden jeg er helt i ørska;P Kunne sikkert gjort mye for å kutte ned på nattamminga, men det har ikke vert noe problem ennå. Men til mandag skal jeg begynne å jobbe igjen, så da blir det nok andre boller;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå