Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hei, vi skal arrangere dåp for lille gutt om noen uker, og har så vidt begynt med planleggingen. vi skal ha festen hos svigermor, og det er jo hyggelig at de lar oss ha det der.. problemet er at hun vil arrangere hele greia, jeg har mine ønsker om hva som skal serveres etc, men hun har hele dagen planlagt i hodet sitt.. mannen min mener hun blir lei seg dersom hun ikke får styre og holde på, men hva med mine ønsker som mor? jeg har også lyst til å gjøre ting på min måte, uten å fornærme noen.. noen gode tips og råd? takk på forhånd :-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Ser ikke annen råd at du og mannen din snakker med henne. Takke henne for at hun vil ha det hjemme hos seg, men at det er dere som bestemmer hvordan menyen skal være og hvordan dere generelt vil ha det. Spør henne også om det er noe hun ønsker å gjøre for dere, f. eks bake, dekke bord etc. Skulle ikke være så vannskelig det. Om det er det, må dere jo bare finne en annen plass å ha det.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 helt enig med første anonym hær. Du må bare snakke med henne. Hvis hun ikke respekterer det ville jeg også funnet en annen plass og hatt det. MEN ; det bør jo ikke være noe problem å si i fra.... Kan love deg at tar du ikke slike ting allerede nå ang. hva du som mor bestemmer for ditt barn vil hun bare overkjøre deg fremover med ting og tang. Krangler så sinnsykt med min svigermor for hun har jo meninger og ALT, (greit nok det) men hvis jeg ikke sier i fra gjør hun det slik hun mener er det riktige. Og det går ikke ann med en baby på 4 mnd nei =) Hun mener slik de gjorde det for 40 år siden er den eneste og riktige måten på ting men vi vet jo at utviklingen forandrer seg med det meste, så må nok passe på for bestandig med henne ja... Og nei - hun kommer aldri til å få være barnevakt etter hun uttalte at magesoving var det beste for barnet. Ble en diskusjon om dette og henviste til all statestikk om temaet - men neida - magesoving ER og BLIR det beste. Ja,ja der ødela hun nok litt for seg selv ja. Sklei litt ut dette her ser jeg =) He,he men poenget mitt. Si fra NÅ om tingene ellers vil hun bare overkjøre deg. Good luck
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 SI FRA!!! jeg hadde samme dilemma svigermor tok over barnedåpen til slutt og når dagen var over følte jeg at det hadde vært en dag hvor hun skulle vise seg frem og være i sentrum og IKKE lillegull som tross alt var hovedpersonen.. selskapet var hos hun hun bestemte hver minste detalj og tvang hele familyn til sosse bilde taking i hennes eksklusive sofa. spy og dobbelt spy mange i familen min har kommentert denne dagen og sagt akkurat det samme så flaut og nedverdigende og ikke minst min lille engel fikk ikke noen fin dag eller jeg og sambo som hans nærmeste....sukkk..SI FRA DU!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Unnskyld at jeg sier det, ...men når en velger å holde et familieselkap hjemme hos noen andre, er det klart at dette selskapet blir sterkt preget av den en har det hos? Kunne ikke ramlet meg inn å holde et selskap hos noen andre om det hadde vært kjempeviktig for meg å bestemme alt selv, da hadde jeg heller leid et lokale... Tror nok det eneste du kan håpe på å få være med på å bestemme hjemme hos noen, er fargene på serviettene =) -men alvorlig talt er det sååå viktig da?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 jeg for min del mener det er en prinsippsak ! svigermor skal ALDRI få bestemme noe som helst over MITT barn. Spesielt når vi ALDRI er enig om noe som helst.. (hat-hat-hat!) så hvis HI skal ha det hos sin svigermor pga. bedre plass eller uansett hva syns jeg ikke hun bare skal regne med at det er svigermor som styrer showet nei.. Hadde ikke jeg godtatt,, Men jeg mener også at man må si klart i fra fra begynnelsen av for å slippe slike pisskrangler...Vi er jo voksne
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 -Dersom jeg hadde ment så sterk at det er bare meg som skal bestemme i "min" dåp, da hadde jeg a) holdt det hjemme hos meg selv, plass eller ikke, eller leid et lokale.... om en er så nærtakende at en risikerer å komme på kant med svigerfamilie alt når ungen er tre mnd gml, bare for å spare en tusenlapp eller to, så burde en kanskje vurdere å spandere disse pengene da, så er j problemet løst... At folk gidder å lete etter grums... Prøv heller å finn måter å unngå ufred på... kan hende dere får et positivt forhold til familien på den måten...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 vi fikk tilbud om å ha det hos svigers også - noe som jo er veldig snilt av dem - men da begynte hun med en gang med hva vi burde ha som mat, også at vi nesten måtte invitere tanten og onkelen til sambo siden de har hatt mye med dem å gjøre i alle år!!! da sa jeg nei takk og vi leide et lokale i stede, ellers hadde jeg nok blitt overkjørt fullstendig... for det første er det jo opp til oss som foreldre å bestemme hvem som skal komme, og det er jo veldig stas syns jeg da å lage til en minnerik dag for datteren min!! gjelder bare å si ifra på en okey måte! lykke til, stå på krava! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå