Gå til innhold

arrangering av dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi skal arrangere dåp for lille gutt om noen uker, og har så vidt begynt med planleggingen. vi skal ha festen hos svigermor, og det er jo hyggelig at de lar oss ha det der.. problemet er at hun vil arrangere hele greia, jeg har mine ønsker om hva som skal serveres etc, men hun har hele dagen planlagt i hodet sitt.. mannen min mener hun blir lei seg dersom hun ikke får styre og holde på, men hva med mine ønsker som mor? jeg har også lyst til å gjøre ting på min måte, uten å fornærme noen.. noen gode tips og råd?

takk på forhånd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør henne hva hun har tenkt på?!

Det er ikke hennes rett å få bestemme alt, selvom hun har det hos seg. Du må få lov og være med. Det hadde nok jeg krevd.

Men prøv og sett deg inn i det bilde hun har. Det kan jo hende at det ikke er så langt unna det du har tenkt?

synes uansett at du skal få ha ditt ord med i laget ja

Skrevet

selvfølgelig skal du da bestemme mest! det er ditt barn. men det kan være at ideene hennes er kjempefine og at dere kan bruke mange av dem. hvis det skjærer seg kan dere jo ha dåpen et annet sted. skriv ned masse ideer og hent inn priser og tilbud. så inviterer du henne til en koselig kveld hvor dere sammen skal finne ut av hvordan det skal være. da tar du initiativet, styringen og ansvaret for hvordan det skal være.

Skrevet

synes også at du skal få bestemme det meste, feks hva dere skal spise osv..kan jo hende hun har noen gode tips som du kan bruke :)

hør med henne hva hun sier hvordan hun har tenkt opplegget

lykke til

Skrevet

Kanksje du kan avtale med henne at hun tar hele matstellet, og at du og mannen din tar hånd om innholdet: sanger, dikt, hilsener, hvor lenge det skal vare, og selvsagt hvem som skal bli bedt?

Skrevet

Skrekk og gru, sett ned foten og si at det er DIN sønn som skal døpes! Uff, unnskyld meg, men irriterer meg noe så innmari over disse pokkers svigermødrene som skal ta over hele styringa! Og at mannen din sier at hun blir lei seg hvis hun ikke får styre i vei - er det liksom verre om hun blir lei seg, enn om du blir lei deg??!!!?? :-(

• 2 uker senere...
Skrevet

Vet du hva? Jeg hadde virkelig ikke brydd meg i det hele tatt om svigers hadde blitt lei seg fordi hun ikke hadde fått tatt over styringa på hele dåpen. Skjønner ikke hva det er med disse svigermødrene jeg heller!! Og med mannfolka som er så feige at de ikke tørr å si fra at nok er nok til morra si!

Nei, det er din unge og dermed er det dui som bestemmer. Og aksepterer ikke svigermoren din det får du bare si at dåpen dermed blir holdt en annen plass (evt. tvinge samboeren din til å fortelle henne det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...