Smurfe-mamma Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 ???? veldg glad for tilbakemleding:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Var på svangerskapskurs igår og da forsto jeg det slik at det kun er kynnere/falske rier og rier/veer. Kynnere/fakske rier trener livmora for fødsel noen kjenner de noen ikke. det øker i styrke og intensitet utover svangerskapet..(har selv hatt dette mye fra uke 25, er nå i uke 34) rier/veer er vonde og endel av åpningsfasen.(menssmerte og regelmessige samentrekninger) Jordmor sa at selv om man er førstegangs så kjenner man når fødsel er i gang. Men alle er forskjellige og kjenner smerte forskjellig så bedre å ringe føden å spør enn å engste seg hjemme.. Maserier sa hun ingenting om og som jeg har lest på noen andre tråder her inne så tror jeg det er et annet ord for kynnere ?! Forsto det slik igår: Kynnere- endel av modningsprossessen. Rier/Veer- Åpningsfasen. Pressrier/veer- BABY juhu
Smurfe-mamma Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2008 oki takk takk:) får vel klemme igjen noen uker til:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 masrier og ekte rier kan være ganske like. Men med ekte rier kommer det baby, det gjør det ikke med mas rier
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Maserier er ikke helt det samme som kynnere. Da jeg fødte sist, hadde jeg i mange timer i starten rier som kom veldig hyppig og regelmessig, men ikke var særlig langvarige. Jordmor kalte dem maserier fordi de ikke bidro til mye fremdrift. I en del tilfeller kan man bli sendt hjem fra sykehuset om det er slik. Hvis man har kort vei. Lykke til:)
undome Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 ja mas rier, kynnere og rier er 3 forskjellige ting.. kynnere strammer bare magen og ekke noe vonde, mas rier tar i skikkelige tak, og er vonde men er veldig uregelmessige og kan stoppe opp i noen timer for så komme tilbake etter noen dager....rier er vonde og en kommer med jevne mellomrom og stopper ikke akkurat opp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå