BergensBerta*gullgutt* Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Kan ikke jeg som mor ta ut alle 54 ukene selv??? må far ha sin kvote??? Vi har vert enige om at eg skal ta alt pga hans arbeid...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 6 uker er forbeholdt far. Usikker på om de kan overføres deg, men da er det noe søknader og sann, tror det er ganske vanskelig. Men du har jo gjerne noe ferie som du kan bruke, da blir det jo plusset på igjen så det blir ca 54 uker.
HeidiC Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 ja, du har misforstått... 9 uker til mor, 6 uker til far og resten kan dere dele som dere vil. Bruker ikke far sine 6 uker mister dere disse!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Dersom far ikke har mulighet til å ta ut sin del av permisjonen, foreksempel dersom han er student, så må det søkes om at mor får alle ukene.Vet ikke hvor mange uker fedre kvoten er..
BitteLiten *har født* Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Ja dersom dere velger at far ikke sakl ha permisjon, mister dere de 6 ukene som er fedrekvoten. Med mindre dere har en veeeeldig god grunn for at du skal overta hans 6 uker.... Men dette må i tilfelle søkes om. Far får utbetalt ihht sin egen lønn i denne perioden, så jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke skal ha sin fedrekvote?? Er arbeidet virkelig viktiger enn babyen?
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2008 nei arbeidet er ikke viktigere enn babyen hallo?for et spørsmål... men er flere grunner når vi ser på hva som er lønnsomt for oss, spessielt når vi ser på hans jobb og min jobb. No blir alt mye vanskeligere.. Har all forståelse for at far skal vere hjemme og er ikke gammeldags, men i forhold til vår situasjon synes jeg det blir vanskelig med "tvang"
2 små orkaner Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Husk at pappa kan ta disse dagene en om gangen. Han kan fx ha permisjon hver fredag i 30 uker. Det er jo kjekt da så får han bare 4-dages arbeidsuker. Han kan også bruke permisjonsdagene i stedet for ferie til sommeren. Dessverre skal der MYE til før disse dagene blir overført til deg. Vi prøvde sist å søke pga at pappa er selvstendig, men i og med man kan ta de som individuelle dage så kunne vi ikke bevise at hans permisjon ville føre til noen økonomiske problemer i bedriften. Alle kan jo ta en dag fri fra jobb en gang i blant. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå