Gå til innhold

Frukt

Brenda med 2 ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 om dgen heter det jo som bekjent...5 om dagen. Ja, jeg må vel inrømme at de ikke er hver dag jag får i meg fem forskjellige frukter eller grønnsaker. Men jeg kan med god samvittighet si at det går ned minst 3 ihvertfall. Frukt to ganger og grønnsaker til middag, Men nei, det blir ikke 5 om dagen desverre. Mange ganger spiser jeg frukt til frokost og tenker idag er dagen jeg skal spise 5 om dagen, men sånn blir det altså aldrig.

Fruktfatet mitt består som regel av Apelsiner...må ha det sier mannen, Det er sesong for det nå. Apelsiner trekker jeg meg for å spise. Fryktelig slitsomme og skrelle, klissete og sure. Ja som regel er de for sure. Sliter så lenge for å få seg en bit å så blir man så skuffet....suuuuur. Takk for den! man kan ikke kjenne seg frem til de som er søte og behagelige heller desverre.

Epler, begge to trur at vi liker det, men det er en frukt som vi har som fyll. Noe man tar om det ikker finnes noe annet. Men de er utrulig vakre.

Pærer, de rottner som regel før vi har kommet ut av heisen. Akkurat som at de venter på å få komme hjem, legge seg i fruktfatet og dø..Om de har klart seg hele veien hjem fra butikken blir det et pærespisende ut av denne verden hele kvelden. Hvem vet? Neste gang man kommer in i rummet kansje de har kastet in håndklet?

Annanas er pyntete..jeg likte de sterkt før. Nå forbider jeg ananas med smerte. Vi tok med en boks med nykuttet ananas på føden. Hadde hørt at det skulle sette igang rier, så jeg spiste det som en gal hele sommeren. Og bare for å være sikker på at fødsel var igang så tok vi med oss litt til. Nå utgår jeg fra at om jeg spiser ananas så begynner smerte igjen. Nei, du den går jeg ikke på en gang til! Då får stå og pynte deg en stund til lillevenn.

Mango er en fin ubestemmbar frukt. Synes den er god, men er altid veldig konsentrert når jeg spiser den. Aner jeg ikke et hint av eple? eller er det gulerot? Hmm, det smaker liksom ikke mango uten noe annet som jeg pønsker på hver gang jeg putter en bit i munnen. Eller banan?

Jeg spiser ikke mango for mangoen sin skyld uten noe annet.

Så ja jeg ha det lit vanskelig for å få i meg 5 om dagen, men 3 gå fint.

God helg jenter!

Reserverer meg for skrifefeil....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...