Håpefull mamma Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 jenta mi er 8 uker i morgen, og hun har hatt feber og hostet i hele denne uken.hun er kjempe tett i nesen og jeg har brukt nesedråper(etter anbefaling fra legen), men de hjelper ikke lenger. hosten har bare blitt verre, og i natt kl. 4 våknet jeg av at hun lå å brekte seg, og hun kastet opp slim. brekte seg da hun fikk flaska også, så hun har ikke fått i seg så mye mat. etter dette har hun ligget i fanget mitt, under oppsyn. var til lege i morges og alt de sa var at vi skulle bruke nesespray å bisolvon (mild hostesaft). jeg trodde det var ganske alvorlig når så små ikke fikk i seg den maten de skal ha, og når de ligger med feber i flere dager. har jeg misforstått? det er helt forferdelig og høre på, og jeg begynner og bli ganske sliten. synes jo så synd på henne. noen tips til hva jeg bør gjøre?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 löft sengeenden der hun har hodet..stött opp med noen böker f eks. men ´hadde jeg värt deg så hadde jeg dratt til legen igjen! bedre en sjekk for mye enn en for lite!
Håpefull mamma Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2008 den er hevet. hmm... skulle jo nesten tro at en tur til legen skulle holde, men tydeligvis ikke (
ann-k 82 Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Hev hodeenden på senga som sagt over her ja. Pass på at hun ligger og sover i et rom som ikke er for varmt,ikke ha på for mye klær o.l. Har de feber er det bra å ha det litt kjøligere. Men det er jo viktig at hun får i seg nok mat ja! Har hun mye våte bleier/bæsjer? Følg med på det. Gutten min var så tett og forkjøla 3 uker gammel(uten feber),var på legevakta,der sa de at det ofte virket verre enn det var. Viktigste er hva du ser og opplever,du er moren. Synes du hun bare blir verre/ikke fornøyd med legeundersøkelsen så kan du ringe helsestasjonen og høre kanskje?
Krokka og prinsessa Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Likedan her da hun var 2 mnd. Jeg sugde nesen med nesesuger HELE tiden. Puppet og puppet, hun spiste ikke mye hver gang. Men hun likte å smatte på den likevel, men ble så tett og skrek da hun ikke fikk puste med nesen. sugde snørr, dryppet slatvann. Gav stikkpiller for feberen. Off, det er ille, men det går over. Gi henne mye ro, trygghet og kos. Bra at du har hevet senga!
Har tre søte små Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Pass på, og hør på de rådene du har fått her. Min gutt var også sånn, var hos lege og fikk samme beskjeder som deg. Han ble bare verre og verre og etter noen legebesøk og en tur innom barneklinikken, ble han tilslutt akutt innlagt med RS virus. Når han ble innlagt var han kjempedårlig og dehydrert. Han fikk lagt ned en sonde som han måtte få mat gjennom i 3 dager, da begynte han å bli sterk nok til å spise selv. Han fikk også adrenalin på forstøver apparat ca hver 2 time. Vi måtte være på barneklinikken 1 uke. Han var 2,5 måned når han ble syk. Legen på barneklinikken sa at så lenge de har 3 våte bleier i døgnet så får de i seg nok væske. Men en vanlig forkjølelse kan ta litt tid å bli frisk av for små babyer. Vi bruker masse saltvann for å skylde nesen, kombinert med rhinox nesedråper. Det pleier å hjelpe.
Håpefull mamma Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2008 det er ganske kjølig på rommet ja. hun er løs i magen ja. men avføringen til så små barn varierer jo. blir bare så oppgitt og råd løs...lyst til å legge henne i vogna, men hun har jo hatt feber.
Har tre søte små Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Frisk luft er bare positivt når dem er litt tette. Var bare en fordel å ta dem ut i vognen sa barnelegen til meg. Men kun hvis babyen ikke har feber.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg håper legen hadde vett nok til å lytte på brystet hennes og kikke i halsen hennes?... Hvis han ikke gjorde det ville jeg ringt tilbake og krevd ny time. Lillegutten min har nemlig hatt både bronkitt og halsbetennelse, og halsbetennelse ser jo ikke legen med mindre han kikker i halsen. Feber såpass lenge tyder jo på en infeksjon spør du meg, synes altfor mange leger tar for lett på barn og sykdom... Vi har gudskjelov en fastlege som tar oss på alvor og sier at vi heller må komme en gang for mye enn en gang for lite. Masse god bedring til datteren din!!! Sønnen min er også veldig forkjøla nå, surver hele dagen og hoster hele natta, og det er forferdelig slitsomt ja!!
Monica_og_Michael_Andrè Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Hei! Tenkte jeg måtte skrive noen ord. Har nettopp blitt utskrevet fra sykehuset. Var til fastlegen på mandag, fikk beskjed om at det var ørebetennelse og bronkitt/barneastma. Fikk pencilin og astmamedisin. I går kveld hadde ikke medisinen begynt å hjelpe enda, så jeg ringte legevakta. Der fikk vi høre at lillemann har virus i lungene, nesten det samme som RS-virus, og vi har vært på barneavd i natt. Han trengte adrenalin og ekstra oksygen pmed forstøver og vi fikk med oss astmamedisin( inhalator) for å bruke en uke hjemme nå. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tlf til legevakta, skader ikke at det er en annen lege som sjekker barnet ditt. Det er så mye svineri som er ute og går at kanskje barnet skulle hatt medisin mot hosten. Michael hoster slik at han brekker seg og kaster opp mye slim han også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå