Gå til innhold

Har invitert på middag, hva skal jeg servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bursdag, og har invitert foreldrene mine og mormor på middag. Men vet ikke helt hva jeg har lyst å servere :)

Kom med forslag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fløtegratinerte poteter, noe godt kjøtt, fløtesaus og grønnsaker er som regel noe de fleste liker.

Gjest stockholms tjej
Skrevet

kylling gryte med ris og en go salat eller lassange med salat

lett saltet torsk med potatis och vit saus med kokte grønnsaker=)

jeg er ikke den beste i køket=)

Skrevet

Min mormor er 89 år gammel, og det merkes nå.Hun spiser svært lite. Men min søster og jeg har vært hos henne to kvelder og da laget vi hjemmelaget pizza. Har ALDRI sett henne spise så mye som da:) Hun spiste 4 pizzastykker:):):)

Så det falt i smak hos min mormor:)

Skrevet

Fiskegryte med poteter/ris til evt hvitløksbaguetter. Den er kjempegod - har laget den flere ganger her hjemme, og du kan omtrent bruke hva som helst av fisk. Link til oppskrift:

http://www.matogdrikke.no/content/view/3062/10069/

Skal du ha dessert er det veldig godt med sitronfromasj etter å ha spist fisk, siden det er så friskt. Det finnes enten på pakke, eller du kan lage det selv fra bunnen. Det er veldig enkelt å lage det selv, men det tar ca én time + at den må stå noen timer kaldt for å stivne. Her er link til oppskrift:

http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=189

Lykke til!!

Skrevet

Gratulerer med dagen!

Hva med å servere svinestek med hasselbakkpoteter og grønnsaker? Ikke så veldig vanskelig å få til, og tradisjonelt og godt for besteforedre også!

Torsk i ovn med pesto, en ny smaksopplevelse for de gamle?

Eller du kan lage en god fiskesuppe?

Skrevet

Kyllingfilet med bacon rundt stekt i ovnen

Form med frosne wokgrønnsaker, bretagne kyllingsaus og ost på toppen gratineres i ovnen

Ris

Serverte det til gjestene våre i går - og det var populært =)

Skrevet

fransk biff med gratinerte poteter, soppstuing, bakt tomat, mais og en deilig saus.

Bali kyllinggryte med ris og hvitløksbrød.

Tacocuppe.

hjemmelaget pizza

Skrevet

Bakt Laks/ørret, gulrøtter, brokkoli, kokte poteter. Rømme eller rømmesaus med purreløk/vårløk i. Enkelt og kjempegodt.

Min gamle bestemor var også veldig glad i pizza.

Skrevet

UnePune klar for endamere Gulp

Hvor lenge skal kyllingen være i ovnen da?

Dette fikk jeg lyst å lage til mannen min idag!!

Skrevet

Jeg også det så deilig ut!!

Bare for og være helt sikker.. Da er formen med saus og grønnsaker for seg ikke sant? uten kyllingen oppi der..

Tenkte liksom at når jeg lager fisk fks har jeg fisken i form, og gr,saker rund den slik at alt er sammen.. men det er ikke det du mener?

Det blir en slags vegetar form utenom...?

Må bare være helt sikker:)

Skrevet

Var sånn jeg også tenkte..

Regner vel med da at kyllingen m/bacon skal i egen form, 250 grader feks?

Den må jo bli gjennomstekt.

Også skal jo grønnsakene egentlig bare varmes, så de skal stå inne bare til osten er smeltet eller?

Hva tror du Wips1?

Skrevet

Jo jeg tror jo egentlig det blir som du sier...

to former, en med kylling og en med gr,saker..

Så vil jeg tro at siden man heller varm saus over gr,sakene og har ost opp der igjen vil de nok bli ferdig til osten er smeltet, men når jeg steker frosne grønnsaker på steke panne kommer det ofte en del veske, så jeg ville nok laget sausen litt tykkere enn den skal være før jeg heller den over...

Men det vet jeg ikke, for det fordamper vel kansje også en del veske...

Nei nå ble jeg litt usikker..

hmmm.. liker og ha oppskrift på nye ting jeg:)

Skrevet

hehe jeg også :)

Men tror jeg bare prøver - også ser jeg..

Kan jo sjekke litt "gjennom steke tider" med mamma :)

Skrevet

Det ble supergodt!!!

Kyllingen på 200 grader, ca halvtime, også satte jeg inn grønnsakene når kyllingen var nesten ferdig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...