Gå til innhold

HATER jobben min

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 uker siden begynte jeg i ny jobb. Etter kun få dager innså jeg at denne jobben HATER jeg.

Ikke får jeg ordentlig opplæring, sjefen kan ikke noe av det jeg skal gjøre og dem som kan det er ikke tilstedet når jeg trenger dem. Det er ikke og så mange ansatte her og en av sjefene går faktisk rundt og hyler og skriker og kaller folk som ikke er tilstedet jævla HOMO..

Jeg har forsøkt gang på gang og få hjelp til de tingene jeg ikke forstår, når jeg får hjelp får jeg helt klart inntrykk av at jeg er dum som ikke forstår. Vel, jeg har ikke utdannelse innen det området dem driver med her. Derfor sliter jeg med å se sammenhengen mellom div. ting og faktisk bare helt av meg selv "forstå" at sånn og sånn er det.

I går ble det reine lynsjestemningen der. Ei som er gravid, og jobber baren noen dager i uka, fikk skylden for at jeg ikke hadde blitt fortalt flere viktige ting. Ting som har med produksjonen og gjøre. Vel, noen av de andre kunne vel like gjerne ha sagt det til meg vel.

I tillegg fikk jeg her en dagen beskjed om at jeg neste uke måtte være mye i produksjonen, for der var det sykdom. Vel, det er sykdom denne uka også, men ene vikaren dem leide inn (som faktisk kan jobben) kunne dem ikke ha neste uke. Vet at de andre i produksjonen er fornøyd med jobben hennes. Faktisk måtte en av de ansatte fortelle sjefen hvem av to vikarer han ville ha neste uke.

Jeg ble plassert i produksjonen en dag denne uka også. Og da var jeg dum som sa at jeg ikke hadde noen forutsetning for å kunne gjøre et par ting på samme måte som dem. Men måtte ha vekt. Altså.. jeg klarer ikke å ta 400 gr. på øyemål lissom.

Arbeidskontrakt har jeg måttet mase meg til, fikk den i går etter 3 uker i jobben.

Den siste 1 1/2 uka har jeg slitt så mye med tanker rundt jobben at jeg ikke har sovet noe særlig om nettene. I morres når jeg sto opp og skulle gå på jobb sprakk det fullstendig for meg. Fra kl. 5 og til mannen sto opp kl. 06.30 satt jeg og grein så snørr og tårer haglet.

Så i dag gjorde jeg noe jeg aldri ellers ville ha gjort.. Ble hjemme med påskudd av at jr. er syk.

Jeg ringte og sa i fra så fort jeg viste at det var kommet noen dit.. En time senere ringer en av sjefene og spør hvor jeg er.. Beskjeden var ikke gitt videre.. så nå er det vel meg som er HOMO.

Så nå er det bare å sette seg ned og finne på noe annet. For jeg vet at jeg ikke kommer til å trives der. Og da er det ikke bare arbeidsoppgavene jeg tenker på, men en del av folka. Og når disse folka er de som er godt "synlige" i bedriften så er det vanskelig å unngå dem også.

Huff, følte bare for å skrive et innlegg. Lette litt på "hjertet" eller hva det nå heter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er sånn som du beskriver skjønner jeg veldig godt at du ikke trives. Høres ut som et utrolig utrivelig sted å tilbringe arbeidsagen sin - stakkars deg!

Jeg hadde nok sett meg om etter noe annet.

Skrevet

I den jobben jeg har, var det også sånn. Jeg måtte lære alt av meg selv, og det tok tid! Vel er det greit å bare hoppe i det, men man må iallfall kunne spørre om ting underveis. Mitt forslag er at du finner din egen vri på ting hvis du skal fortsette i jobben. Får du kjeft, får du si at det ikke er opplæring å få.

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Uff dfette var trist å høre. Ville sett meg om etter en annen jobb..

Skrevet

Jeg holder på med å lete etter noe annet nå. Tråler Nav og Finn og skal ringe noen vikarbyråer snart.

Er så lei av å ha et påklistret smil og late som om jeg ikke ser eller legge merke til holdninger og div. annet grums. Kunne fortalt mye mere, men det vil jeg ikke da det fort kan bli for avslørende hvor jeg er i tilfelle det er andre som har kjennskap til stedet her inne.

Hele bedriftens holdninger er ganske "slett" når det kommer til produksjonen og hva dem leverer fra seg. Ikke alltid kunden får det den er blitt lovet lissom. Hvorfor dem gidder å bruke denne bedriften kan man jo lure litt på. Er vel bare et spørsmål om tid tenker jeg.

Skrevet

Skjønner hva du mener. Men her kan man ikke finne sine egen vri på ting. Det kan gå ut over andre menneskers helse om det ikke blir riktig lissom.

Fra mandag kommer det en Mockanin på jobb som ikke er fullt så forsiktig og redd for å trå noen på tærne lengre.

Skrevet

Heisann M

trist å lese at du ikke trives i den nye jobben din :((

jeg som hadde håpet at du hadde gleda deg siden du har fast jobb å greier..

det tar kanskje litt tid å sette seg inni ting du aldri har gjort før greit nok det :) men at miljøet rundt ikke er helt bra er veldig synd!

og at du ikke får opplæring er jo helt på tryne...

kan du ikke prøve å snakke med tilittsmannen på jobben din da?

forklare problemet for h*n??

stor klem til deg

Skrevet

huff så utrolig kjedelig : ( jobben er viktig og man må nesten satse på en jobb hvor man trives og har det godt. det er super viktig for helse og velvære. hvis det ikke blir bedre og du mistrives så fælt kan du jo faktisk sykemelde deg etter at du har vært i jobb i 1 mnd.. ( er det ikke det?).

det sliter på helsa å holde på sånn i lengden, og jeg hadde ikke ofret det for et sånt sted!! stå på, du kommer deg bort og finner en ny jobb! se på dette som midlertidig for da klarer du kanskje å svelge litt mer...

ønsker deg alt godt og masse lykke til : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...