Gå til innhold

Dere som skal/vil føde aleine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ten barnefaren inne hos seg,hvor skal han være? Min mann vil helst ikke værme inn,han takler ikke alt blodet,og han syns d er vondt å se at jeg har d vondt.. Så jeg har sakt at d er helt ok at han ikke blir m inn,men at han er i nærheten.. Jeg har egentlig planlagt keisersnitt,så skjer d ikke noe før skal han stå på gangen,å vente på bebyen,og jordmora til di kommer ut,så blir han m å steller han osv.etterpå,og kommer opp til meg senere m han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal føde alene,jeg ønsker ikke å ha med mannen på selve fødselen,men han skal kjøre meg på sykehuset,og han skal vere der i starten..han ønsker egentlig å vere der hele tiden,og passe på,hehe..men jeg føler at vi damene (jeg og jordmor) klarer dette fint alene,er litt gammeldags,så vil ikke ha med mannfolk..

Jeg kommer til å be mannen min gå på gangen når jeg skal undersøkes,og på slutten,siste delen av fødselen kommer jeg til å be han pigge av,hehe..altså forlate fødeavdelinga..så kan jo han kjøpe seg noe mat eller finne på noe annet i mens..(det tar jo kanskje litt tid før du er helt ferdig og blir trillet ut av fødestua),skal ringe han med en gang etterpå,så må han bare ha tolmodighet til jeg og babyen har fått stelt oss og slikt..

Skrevet

Bare som en liten notis siden mannen din har skrekken for blod. (Ække te å kødde med det) Under et planlagt KS vil han eventuelt bli sittende ved hodet ditt, hverken du eller barnefar får se noe blod da de setter opp et skjermbrett ved mellomgulvet ditt. Jeg ville anbefalt ham å være med, både for din og hans skyld. Det er en utrolig fin opplevelse. Under inngrepet kjenner du ingen smerte og dere kan småprate og lytte forventningsfullt på de første lydene til babyen. Jeg husker når jeg fikk førstemann, lagde han lyd alt før han kom ut av magen. Et lite "hey lukk igjen døra det trekker". Det var fantastisk å få dele den opplevelsen med mannen min, og han har sakt at han ville ikke vært den foruten.

Jeg tror desuten at KS er en fin løsning hvis en tenker utelukkende på fedrene. Da får de babyen helt for seg selv i en god halvtime, i stedet for at mor tar fullstendig styringen, som jo naturlig er. Jeg synes det var litt koselig selv at han fikk holde og kose med barnet først, jeg hadde jo tross alt gått å båret på det i 9 måneder.

Lykke til samme hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...