♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Bare lurte på hvor mange timer i uken dere jobber?
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Undervisningstimer eller timer brukt til arbeid?
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 Skulle ikke være anonym over her altså
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Åtte timer uv, resten av uka + det som måtte trengs på kveldstid til resten av jobben (forberedelser, retting og annen fanskap).
Darth Vader Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 20 undervisningstimer i uka. Jeg har ikke så vanvittig mye etterarbeid egentlig, så jeg jobber vel ca. 37 timers uke totalt sett. Mannen min jobber på en ungdomsskole - han jobber mye mer enn meg. Flere kvelder i uka, og gjerne helga med.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Jobber på ungdomsskole, samt sensoroppdrag på våren. Kontaktlærer samt noe annet administrativt til stillingen gir redusert 4 timer undervisning i uka på 100% stilling. Underviser da ca 20 timer i uka. Bruker vel i snitt 25 timer i tillegg på planlegging, møter, forberedelser, kurs, retting og eksamensarbeid.
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2008 Tenkte bare jeg skulle regne litt på det skjønner dere. Men tror timetallene må variere veldig, selv om en har 100% stilling? Har nemlig noen bekjente som er lærere. Flere av dem jobber 30-35 timer i uka. Da får jeg det ikke til å gå opp at deres ekstra ferieuker er avspasering? Skjønner veldig godt at dere som har mye retting og kontaktlæreransvar jobber mye. Misforstå meg ikke. Sikkert også flest av dere som svarer meg her;) Men jeg lar meg altså provosere en smule av disse som på en måte avspaserer minustimer!!
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Iflg Utd.forbundet er en lærers arbeidsdag på 9,5 time for å få unna årsverket i skoleåret og kunne avspasere resten. Hva slags lokale avtaler om arbeidstid den enkelte kommune har er imidlertid veldig ulikt, blant annet hvor mye som bindes opp til felles møter og planlegging etc. Det er sikkert ulikt hvor mye hver enkelt lærer gjør ut av sin frie disponible tid også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå