Gå til innhold

Ang dødnigshoder, Spiderman ol på klær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine bastante meninger før jeg fikk barn var at mine barn om det ble gutter (og det ble det jo) skulle aldri gå med Spiderman klær, f.eks. Jeg synes, som så mange andre her, at dødninghoder, Spiderman,Batman osv på klær er alt annet en fint og kult og ville ikke kjøpe dette til mine barn. Greit nok med en søt drage elelr kanskej noe diskret flammemønster neders på en bukse, men der gikk grensen liksom.

Er det undøvendig å si at ho mor har måtte spise, tygge, svelge og fordøye en stor kamel her? Igjen forsåvidt, blitt mange av dem ;-) for barna mine har jo en totalt annen oppfatning enn meg om hva som er kult og fint. Og når gutten din på 4-5 år som hater å gå i butikker og kjøpe f.eks ny lue plutselig blir fraværende i blikket og nærmest hypnotisk går mot et stativ med luerhvor en av dem har en svær Spidermanfigur på seg, snur seg og med stjerner i øynene sier: "Greit mamma, jeg vil ha ny lue likevel, og jeg vil ha denne,den er jo bare dødskul!" så er ikke jeg kvinne nok til å insistere på at guttungen heller burde velge den søte blårutete uten skumle motiver på som henger ved siden av. Poden får den han vil ha, det viktigste er jo tross alt å holde ham varm på hode, er det ikke?

Fortsatt liker jeg ikke dødningshoder og Spiderman, men, noen plagg har det blitt likevel med dette, spesielt når gutta har fått være med å velge ut klær. Så får jeg heller bare håpe mini på 8 mnd enda har en lang stund igjen til han får stjerner i øynene hver gang han ser en Spiderman og vil ha slik han også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. dette innlegget kjente jeg meg utrolig godt igjen i.

Vi har heldigvis klart å holde oss unna dødningehode (bortsett fra en boxer med Pirates of the Caribbean-motiv), men Spiderman og Batmanmotiv er bate super-kult. Og jeg er god og mett på kameler.

Skrevet

Hehehe..Det er vel sånn det er? Hadde lovd meg selv å aldri kjøpe prinsesse klær, sukkersøte klær osv, men heller mer praktiske tøffere klær. Men har ei jente med vilje av stål, så her har det blitt både prinsesser og dødninghoder. Ikke noe spiderman klær ennå, men spiderman og batman figurer er STAS!=) Joda, kameler har jeg svelgt i bøtter og spann=)

Skrevet

Herregud, det er som å lese vår hverdag...

Min er 4,5 han også og jeg har styrt langt unna alt sånt selv.

Han har nevnt at det er fint, men jeg har sagt at det er uaktuellt.

Så var vi på hm her og dagen og han gikk og sutra over at det var kjeeedelig.....

Så så han denne lua... svart med hvite spiderman øyne på..

Han ble helt vill og jeg måtte jo bare kjøpe den.

Men etter å ha sett hvordan gutten stråler i speilet nå han har den på, hvor kul han føler seg og hvor stas det er, så tror jeg at jeg må kaste inn håndklet og innse at gutten min har en annen smak en meg, og bør kanskje få være med å bestemme noen plagg.

Så her er det nettopp bestillt en spiderman hettejakke fra hm pluss div vanlige klær da...

Skrevet

Bra det ikke bare er meg som har måtte gi litt etter :-) Tenker så så at det er mange ting jeg som mor skal og må bestemme, men akkurat hvilke motiv klærene har er jo ikke noe jeg strengt tatt må bestemme, dette kan de få lov å velge ltit selv også. Heldigvis er det ikke bare Spiderman osv som er kult da, 5 åringen valgte seg nettopp ut en genser med en trailer i fart på og 3 åringen en med en gravemaskin, og det går jo an, hehe...

Skrevet

Hehehehe...

Jeg synes Dødningehodene er helt okai, mens Spiderman, Ole Brumm, Bamse osv er totalt no go....

Men må allikevel si jeg kjente megigjen i innlegget ditt... mest av alt fordi Gutten min på 2 ½ år er totaltfan av "SPONGE-BOB", eller SvampeBob som han heter her i DK.. Og mor kjøper sokker, og badebukser og pysj og det hele bare hun får gutten inn i klær som faktisk passer......

Jeg holdt på å ha den helt store lykkedagen i dag da....

Hadde fått på gutten svarte jeans, svart langermet t-shirt med Piratmerke (dødningehode og kryssbein) og svarte ullsokker... KJEMPETØFF og FIN!

Skulle akkurat få lirket ham ned trappa etter å ha pusset tennene, da han oppdage SvampeBob sokkene som lå pent brettet i haugen av vasketøy....

Og mor resignerte... nok en gang......

Skrevet

Hehe må signere denne.....Men må si at jeg synes "billigkjedene" som H&M og Cubus +++ har veldig masse slike klær. Der er det dødningehoder og kamuflasje på det meste. Ble så glad når jeg handlet på Reflex her en dag og fant et skjønn genser med fargerikt mønster og trykk med insekt på. Det er slike klær jeg liker!

Men må nesten påpeke at da handlet jeg uten guttungen!

Han blir automatisk tiltrukket av Spiderman uansett hvor mye annet fint de har i butikken.........

Skrevet

Han på 8 mnd blir nok bare enda tidligere ute med dette, da han lærer av storebror og tar etter med en gang! :-D

og så arver han kanskje noen.....

Skrevet

spiderman synes jeg er helt greit men dødnigshder er helt uaktuelt her...

Skrevet

tonebf vi er helt motsatt... hehe.. jeg har ingen ting mot dødningshoder men spiderman... æ'æææ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...