~Aurora~ Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Mannen min og jeg skal kjøpe akvarium. Er det noen som har akvarium hjemme som har lyst til å dele noen erfaringer? =)
magj Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Hei vi har 540 liter med selskapsfisk i. Har akkurat økt fra 160 liter, og er ganske hekta for tida. Våkner med fiskenavn på tunga (corydoras, ancitrus osv). Har slitt litt i sv.skapet både med bekkenløsning og mye smerter og lite overskudd, så sitter nå her foran akvariet, med PC'n på fanget. Er mye inne på www.akvaforum.no Har dere kjøpt akvariumet nå?
-Amanda- Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Hei, beklager sent svar. Som du ser har jeg måtte endre nick - kom ikke inn på profilen min med det forrige. Vi har kjøpt akvarium, ja - det ble et 180 liters. Vi har et selskapsakvarium og har til å begynne med basert oss på Guppy og Platy, med innslag av andre arter som tåler omtrent samme temperatur, ph, gh, kh osv. Vi har fått maasse yngel, og det er jo litt moro, da! =)
megogknotten Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 guppiene verper hele tiden.. men pass på å skille yngla fort.. de blir spist.. også blir guppy lett innavl.. så da får de buler og klumper overalt.. som ikke er bra, hehe.. bra dere valgte et såpass som 180 L. Det er lettere å holde i orden en et lite.. vi har en reol med 6 stk 60 L også har vi 450 L som skal settes igang til sommeren! nettopp fått masse malle/ pansermaller unger .. de er så søte!
-Amanda- Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Vi er allerede i gang med å planlegge kar nr. 2 =) Det blir et mindre et, ca. 60-70 liter. Tenkte å bruke det som karanteneakvarium, samtidig som vi kan flytte over yngel. Synes du pansermaller er søte? Jeg synes de ser sååå skumle ut! Vi har kjøpt siamesiske algeetere istedet - de er veldig effektive (også ser de bedre ut, hi, hi...) Det hørtes stilig ut med den reolen deres - har dere bilder på feks Akvaforum? Laget reol selv, eller?
megogknotten Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 mange forskjellige pansermaller! vi har noen bittesmå.. de er ikke annet en skjønne .. helt hvite med svarte prikker! de store er jo ikke noe fine da! hehe..
-Amanda- Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Hi, hi, der kan du se - jeg er ganske ny i "gamet", trodde det bare fantes slike store pansermaller....=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå