Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Når burde disse små begynne å sovne av seg selv? Har en liten gutt på 3 mnd. som har lakenskrekk. Han sovner bare når han får pupp eller bysses/trilles i søvn. Hvis vi legger han ned er det full skriking og lys våken med en gang. Han sover sammen med deg i senga om natta, men jeg føler det nå er på tide å få han over i sin egen seng. Men jeg frykter at det blir et lite "mareritt" med mye byssing og skriking og lite søvn for oss alle. Samboeren mener vi burde la han gråte, så han vil lære seg å sovne selv, noe jeg ikke har lyst til. Stakkars liten. Han sover greit om dagen i vogna, men det må en del trilling til før han roer seg ned.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Ikke utfør en gråtekur! Så det er bra du nekter. Men jeg tror du bare må fortsette å bysse han litt, før du legger han i senga og holder han i hånda og slikt. At du rett og slett er der. Så etter en stund kan du være der mindre og mindre (hvis det hjelper da). Men da mi var 3 måneder måtte jeg bysse henne hele tiden, og må det til en viss grad nå også, men plutselig var det verste over.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Jeg ville ikke forventet at han skulle sovne av seg selv før han var minst 6-7 mnd gammel og du bør helelr ikke gjennomføre noen skrikeur for å få dette til før han er så stor. Ikke stress med det, jeg har erfaring med tre barn nå, den første var jeg veldig nøye med å få rutiner på, måtte sovne selvosv, de to andre har fått regulere seg mer selv, og hvet du hva? Det er faktisk de to minste som endte opp best, når de bare fikktid påseg så gikk det seg til helt på egenhånd :-) Bare prøv en og annen gang innimellom å legge ham våken i sengen og se om han sovner elelr ikke, plutselig en dag går det.
Marika:):) Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 knerten var akkurat sånn, men det roet seg etter 4 mnd og så var han klar for å sovne selv da han var 5,5 mnd. Har sikkert med hvor trygg og moden barnet føler seg. Følg hjertet ditt, så kommer du til målet før du aner det:I) Helt enig med Nupi...
Marika:):) Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Godt at vi har sånne som deg her Alva, levende eks på hva som er best. Jeg har veldig trua på det du sier her. Er så imot skrikekurer...!!!
heldigec Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Enig med Alva! Det går ofte lettere og lettere. Prøv innimellom å legge ham før han er helt "svimeslått". Om det skulle vise seg at han aldri lærer seg å sovne selv så finnes det metoder....(rundt 6 mnd) Men akkurat nå skal han ha masse kos og trygghet. Litt gråting med dere til stede kan gå men ikke forlat ham gråtende alene.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Vi har hatt akkurat samme problemet. Jenta vår er 3mnd, har hatt kolikk og har blitt bysset i søvn med springen på. Eneste som roet henne. Men for noen dager siden begynte hun å sovne av seg selv på kveldene. Vi har lagt henne i voggen i stua, gitt henne ei fille og stått og nynnet for henne. Det har tatt lang tid før hun har funnet roen og endelig sovnet. Har hun skreket mye, har vi tatt henne opp roet henne og lagt henne ned igjen. Nå har hun begynt å sovne av seg selv på dagen også. Det har jo ikke vart så lenge, men håper hun fortsetter med det! For er slitsomt å gå rundt å bysse. Ikke la han gråte hvertfall! Ta han heller opp og trøst for å legge han ned igjen.Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå