Gå til innhold

hjelp! pappa og igangsettelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli satt igang på tirsdag, hvis det ikke skjer noe før.

Men vi har en 2 åring som også må passes på...

Vi tenker som så at jeg må ta taxi (orker ikke kjøre inn til byen da ca 1time eller mer med rush trafikk) og pappa leverer 2 åringen i barnehagen på morgenen. Besteforeldre bor litt for langt unna til å komme så tidlig på morgenen, og siden vi pusser opp badet akkuratt nå, orker jeg ikke ha svigers boende i huset før jeg er på sykehuset...

Har fått time på Ullevål kl 9.

Føles litt rart å møte opp der alene...

Først tenkte mannen at han bare skulle dra på jobb, så skulle jeg ringe etter han når det skjedde litt mer, men etter samtale i går så ble han vel med på at han kunne ta en ferie dag. For han får bare fri den dagen babyn er født.. og det kan jo ta litt lenger tid. For 2 år siden ble vi satt igang på torsdag og babyn kom på fredag morgen.

Er det rart å møte opp på føden for å bli satt igang alene, og mannen kommer senere?? Ville andre også hatt mannen tilgjenngelig der som meg? eller er det ok at han er på jobb??

Jeg synes det er litt vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det på overtid eller før termin du skal igangsettes?

Jeg har selv fått time til å settes igang. Jeg spurte om faren pleide å være med fra første sekund, siden det ofte tar litt tid.

Til meg svarte de at ja, det var litt greit, det kunne plutselig skje ganske fort, selv om det vanligvis drøyde. De anbefalt at han var med, og heller gå igjen dersom han har mulighet til å komme på forholdsvis kort varsel.

Jeg tror likvel jeg har lyst å reise inn alene om morgenen. Regner med at det tar tid å vente på leger og undersøkelse og sånn før de setter stikkpillen. Jeg har tlf med meg, han er ikke mer enn 20 min unna.

Såååå fort skjer det iallefall ikke:-)

Skrevet

Jeg hadde bedt ham ta fri. Det er viktigere at han er der for deg enn at han er på jobben..

Du har ikke en venninne/søster/tante som kan se etter 2 åringen da? Så slipper dere å tenke på det i allefall...

Ellers kan han ta en "sykedag"... egenmelding... eller lyve på seg "hjemme med sykt barn"...

Men nå når dere kan planlegge i forkant hadde jeg ønsket min man skulle ta fri... Det er verdt det..

Skrevet

har termin neste fredag altså den 22/2. Men har diabetes og nå mente legen at jeg ikke skulle gå lenger... Baby ble målt til 4100-4300g på Ul på onsdag.

Skrevet

da jeg ble satt igang pga diabetes 13 dager før tiden tok det 3 døgn før gutten var ute. da var det påskeferie så pappaen hadde fri fra jobb. Men denne gangen har vi en liten en på 12 mnd når jenten kommer så da blir det litt anderledes. Men han kommer nok til å være med store deler av tiden ettersom det forhåpentligvis tar raskere tid denne gangen...

men hadde ikke følt meg dum hadde jeg kommet alene for å bli satt i gang. man får jo tablettene og må være sengeliggende i 2 timer uten å bevege seg eller gå på do. Og er det fler på romme ditt så får ikke han være der med deg heller... da er det ikke så kjekt for noen av dere at han må sitte på gangen...

men lykke til

Skrevet

ja, forje gang var også mye lettere for oss, for da hadde juleferien begynt... Stemmer jo det at det tar litt tid med tbl eller geleen som jeg fikk sist... hadde ikke tenkt på de andre enda:) men det stemmer jo:))

takk for tipsene:)

Forje gang så gikk vi rundt i Oslo frem til 15, og da vi kom tilbake så gikk vannet. Så tenker jeg at det kanskje det er greit å gå rundt på sykehus området, men da ihvertfall ikke alene, tenker at det kan ta lenger tid hvis jeg ikke gjør det liksom. De sier jo også at med nr 2 går ting fortere, men vet ikke om det gjelder når man blir satt igang...

Skrevet

Jeg møtte opp alene med førstemann. Høres jo litt stusselig ut nå som jeg skriver det, men som de sa kunne det jo gå dager uten at noe skjedde.Fikk pille om morgenen, og begynte å kjenne noe om ettermiddagen, og da kom også pappaen og joinet meg etter jobb. Ingen problem det, det skjedde ikke noe på mange timer uansett...

Skrevet

jeg ville helt klart hatt med pappa....

og ordnet barnevakt til 2 åringen...

lykke lykke til..

Skrevet

kan ikke minsten ta en vinterferie hos besteforeldrene.. Dere kan jo kjøre 2 åringen der dagen før.... eller de komme å hente han. Da kan de ta vare på han til alt er vel overstått.....Jeg ville hatt med meg mannen min.... men hva slags arbeidsgiver gir han bare fri den ene dagen...? han burde få være der frem til han vet at alt er okei.... mannen er støtte og ikke minst en hjelp til å få tiden til å gå....

Skrevet

Jeg har blitt igangsatt med begge mine jenter, av ulike grunner. Da jeg skulle sette igang fødsel nr 2, om morgenen, sa legen at hun regnet med fødsel om kvelden. (Jeg var ikke spesielt moden, fikk gel.) Det stemte for min del, fødsel på kvelden, men når det ble action, kom det veldig fort! Mannen min var litt fram og tilbake kvelden før jeg ble igangsatt, måtte overnatte pga blodtrykket, men mener han var der hele dagen etter at jeg fikk gel. Kunne ikke gå ut av den lille avd. pga blodtrykket, så det var kjedelig, og hadde seng på 3-manns "venterom". kjipt!

Jeg ville gått for at mannen din tar en feriedag, det er jo tross alt ikke så ofte man føder, og sykehus er kjipt uansett, så fint å ha noen der, timene kan bli lange før riene tenner ordentlig... Lykke til, det går nok bra, ikke lenge igjen nå!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...