æsj altså! Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Lillegutt(8mnd) har bronkitt. Men han blir jo bare sykere og sykere. Det startet med surkel og stygg hoste i noen dager. Men i går fikk han feber, ligger på mellom 38-40. Han får stikkpillere+efedrin. Håper han snart blir bedre. Bekymrer meg at han ikke blir bedre, dette blir dag 3 med efedrin. Noen som vet hvordan denne sykdommen opptrer på unger?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Er hosten bedre? Småen fikk penicilin i tillegg til fedrin sist han hadde bronkitt. Målte de crp på han? Hvis han har fått medisin i 3 dager og ikke blitt bedre så ville jeg ringt lege for sikkerhets skyld.
☆Monkey Business☆ Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Snuppa hadde bronkitt i januar, hun fikk penicilin....
æsj altså! Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 han hoster nok mindre. penicilin fikk han ikke, for crp var fin(under 80). Håper han blir bedre snart, så trist når den blide gutten min er så slapp.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Minsten min har vært mye plaget med hoste, og sist hadde han bronkitt. Da fikk vi penecilin. Ellers bruker vi Flutide (astmamedisin) forebyggende.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Mini hadde bronkitt for en måned siden, davar han 7 mnd. Han surklet også veldig og hostet og hadde feber + ørebetennelse. Siden vi haar et barn fra før som har vært mye plaget med hosting og harr asmatisk bronkitt så hr jeg lært endel om dette bl.a at efedrin er noe dritt og aldri har vært bevist effektivt. Jeg vil anbefale deg å gå tilbake til legen og be om flytende bricanyl i stede, dette er blitt vist dokumentert effektivt og er helt ufarlig å gi i en kortere periode. Vi gav mini 2,5 ml tre ganger for dagen og etter 3-4 dager var han helt fin igjen, me gav i 2-3 dager til for å være sikker. Var til etterkontroll og han var frisk som en fisk :-) God bedring til gutten din!
æsj altså! Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2008 takk. jeg skal kontakte legen med en gang
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Ja, enig i at efedrin er helt nyttesløst. God bedring til småtten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå