Gå til innhold

Våkner HELE tiden for smokk om natten!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe å gjøre med?

Han fikk ikke mat før kl.7.30 i dag tidlig (er 5,5 mnd), men våkner tusen ganger for smokk i løpet av natten!! Er SÅÅÅ IRRITERENDE!!!

Noen som har et godt tips mot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe ja, du sier jo noe der....(må jo det etterhvert uansett)men nå er han jo bare 5,5 mnd og har et veldig sugebehov da... Men har du vent din av med smokk?

Skrevet

Sukk, jeg har samme problemet som deg. Tror jeg skal venne min gutt av med smokken nå. Han er snart 9 mnd.

Skrevet

Dere må lære han å finne smokken selv.. Ha mange smokker i senga hans.

Tren på dagen, ha smokken foran han så han lærer å putte den inn i munnen selv.

Finnes også smokker med selvlysende ringer som er geniale om natta!

Skrevet

"Lykkekløver" Ja, det har vi faktisk trent litt på hehe to ganger nå har han klart å putte den inn i munnen selv. men det ser litt tilfeldigt ut nesten...hehe men mamma og de gjorde dette med meg da jeg var liten,og det funket visst greit.men jeg var litt eldre enn 5,5 mnd da...

Skrevet

Min frøken begynte med smokk da hun var 3mnd og har derfor ikke vært avhengig av det for å sove. Den detter ofte ut om natten og da våkner hun ikke av det. Men hun har først i en alder av 8 mnd klart å finne den selv om natten.

Du kan evt prøve å lirke den ut etter at han har sovnet noen ganger og KANSKJE vil han lære seg å sove uten.....prøv i hvertfall. Ca etter 10-15 min etter sovning....

Skrevet

slik var gutten vår også..våknet ca hver time om natta fordi han mistet smokken. dagtid var ikke bedre...prövde alle typer smokk jeg kom over men samme greia..

först når han ble 5 måneder begynte det å bli bedre..

jeg fant ut nemlig at jeg hadde gjort en feil hele veien og det var at jeg ga han smokken bare når han begynte å sutre og var sulten..

fikk tips om å gi når han var mett og rett etter amming, da er sugereflekset der.

da begynte jeg å putte den inn rett etter mat og mens han var mett.

kjöpte oxo en slik smokkeholder og han begynte å leke med den og lärte seg å putte den tilbake selv..

endelig går det myeee bedre, etter 1,5 mnd så mister han den ikke hele tiden og kan ha den i munnen i flere timer om natta..

vi prövde å slutte men han roer seg ned med smokken så det var bare å läre han hvordan han skal bruke den.. :)

Skrevet

ok.da tror jeg vi skal øve mere på å lære hamå putte smokken i selv. Gir ham smokken når han er mett også, før han skal sove feks. Bruker nesten bare smokken når han skal sove egentlig...Og av og til for å roe ham da...

takk for svar :o)

Skrevet

Jeg har en nevø som også våknet HELE natten. Det foreldrene måtte gjøre var å legge han med tre sutter. En i munnen og en i hver hånd. Det høres litt voldsomt ut, men det funket. Da sutten datt ut, så lærte han fort at det var veldig enkelt å bare putte sutten i munnen igjen, uten noe bråk. Tre sutter holdt for hele natten for han:)

Skrevet

Jenta vår hadde nøyaktig det samme probemet og jeg trodde jeg skulle bli gaaal! :0)

Vår løsning ble smokk avvenning. Vi begynte med å lirke den ut etter at hun hadde sovnet. gjorde dette en ukes tid. Så fikk hun den kun ved innsovning for kvelden og ikke resten av natten. (Mye skrik, men gikk bedre og bedre) Så til slutt fikk hun den ikke når hun ble lagt heller , og det gikk da tre kvelder med litt protester, men nå sover hun forholdsvis godt fra ca 18 til ca 5.. Vedig bra i forhold til før for oss iallefall. :0)

Skrevet

Hei!

Min er også 5,5mnd og vi har lenge hatt det samme problemet..

Da vi bestemte oss for å avvenne mat på natta (får kun kl 05/06), ble det ekstra mye "smokk innputting"..

Det tok da en del netter, og det var færre ganger vi måtte gi smokk for hver natt..

I natt våknet han bare kvart på fem for mat.. Våknet ikke ellers.. Men det som er konklusjonen:

Siden han nå ikke får noe særlig mat på natta, spiser han mer om dagen, dvs han sover bedre på natta igjen = bare våkner når han er kjempesulten og ikke når smokken detter ut..

Får siste måltid 20 på kvelden, natta etter det.. Så da blir det 9 timer uten mat.. Fornøyd med det når han bare er 5,5 mnd..

Nå får han 2 grøtmåltider og 1 lite middagsglass i løpet av en dag, så skulle bare mangle..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...