kris-79 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Min sønn på 7 uker har helt fra fødselen hatt et enormt sugebehov. Han tar smokken greit, men jeg har nok gitt han pupp litt for lett..Må sies at han er svært så temramentsfull, og når jeg er stuptrett etter maks 3 timer sammenhengende søvn er det lett å ty til puppen, da sovner han fort igjen. nå prøver vi å drøye spisinga slik at det er hvertfall 3 timer mellom hvert måltid (legens anbefaling), melkeprod er godt i gang, gutten vokser som bare det. MEN, dette er et helvete, nå er det 5. dagen vi praktiserer dette regimet, han blir illsint en time etter måltid.. noen med erfaring? Jeg begynner å bli desperat etter en god natts søvn..Han kan sove sammenhengende 2-3 timer i vogn, når den er i bevegelse, våkner når den stopper opp.. Da får jo ikke jeg hvile :-(
Snappie Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Ikke noe fasitsvar til deg, men det går seg til, absolutt! Her er noen tips: Kan jo være han har litt vondt i magen når han blir sint? Minifom dråper fåes på apoteket og hjelper mot luftsmerter, eller du kan drikke fenikkelte og gjerne gi den lille 1-2 ts noen ganer for dagen for å lette luftsmertene. Vi brukte mye fenikkelte og når lille hadde magesmerter ga vi henne sukkervann. Rene medisinen for magesmerter!!! 1 ts sukker i 100ml kokt vann. Gi noen ts eller venn lille til flaske. Da slipper du problemet med at han ikke tar flaske senere! Hva med å ha han med deg i sengen? Få hjelp av familie som kan avlaste deg og ta en trilletur mens du sover? Hva med MME? Kanskje spe på med det på kvelden slik at han er ordentlig mett?
Snappie Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 DU kan jo prøve forskjellige smokker. Leketøysbutikkene har både fisherprice sine og NUK. Min ville bare ha NUK
kris-79 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 takk for svar! skal prøve ut den teen. burde spørre fam om de kan trille han, men det blir svigers..vil ikke mase :-( hadde han i senga med meg første 4-5 ukene, men spiseintervallene var ikke lengre..virker som han koser seg i den lille vugga si (varmer det godt opp med rispose før vi legger han) merker også forskjell på smokk ja.
bomper`n Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 eneste som hjalp oss var og gi en flaske mme til kvelds. ga 100 ml og da sov han sammenhengene i 5 timer. ikke sikkert du vil gi erstatning, men jeg gjorde det sånn for og få litt overskudd og da takle alt mye bedere. nå er poden 3 mnd og vi bruker en flaske til kvelds ennå og det meste har roet seg og han har til og med fått en del rutiner;) så ja, det ordner seg etter hvert;) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå