Gå til innhold

Hvordan ligger dere om natten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et evig strev med å rigge meg til i en nogenlunde god stilling. Ligge flat på ryggen er ikke behagelig nå og ligger jeg på sien ligger jeg nesten på babisen! Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger på siden med pute mellom knærne/lårene, evt. på siden med det øverste benet bøyd, og pute under kneet. Føler at puta støtter litt opp magen, så jeg ikke ligger over på den.

 

Jeg synes det er den mest behagelige måten å ligge på. Klarer heller ikke å ligge på ryggen...... Er i uke 35.

Skrevet

Jeg legger en litt flat pute under magen.(når jeg ligger på siden) for å stabilisere ryggen. Våkner alikevel hver gang jeg må over på andre siden (er 38 uker)

Skrevet

Dette sliter jeg og med. Elsker i utgangspunktet å sove, men nå gruer jeg mest til å legge meg.

 

På ryggen får jeg nesten ikke puste, og det er jo ikke helt gunstig heller.

På siden blir magen steinhard nesten med en gang, pluss at babyen protesterer litt med å sparke ned i madrassen.

 

De siste dagene har jeg prøvd litt med pute mellom beina. Det hjalp faktisk, lå litt stødigere. Har ikke vondt noe sted så det har jeg ikke kommet på før. Prøv det, kan jo hjelpe

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å ligge flatt på ryggen lenger, da blir jeg så kvalm. Og hvis jeg ligger på siden uten å ligge på babyen så får jeg vondt i ryggen... Så jeg har bygd opp med to ekstra dyner i ryggen, slik at jeg sitter sover litt, ca 45 graders stilling... Det syns jeg er veldig deilig ihvertfall...

Lykke til, viktig med god søvn fremover...:=)

Skrevet

jeg har ikke noe prob med å ligge på ryggen - heldigvis. men, prøv med endel puter under knærne og videre ut ved føttene. tenk 90 grader i knærne. ellers når du ligger på siden kan du ha dyna liggende litt under magen slik at det støtter litt opp. prøv også med puter/dyne mellom bena helt fra låra og ut ved føttene. da ligger du helt jevnt. jeg klarer å ligge delvis på siden/magen ved å bygge opp med dyne og pute, samt ha det ene benet høyt opp på siden. krever litt plass da:P

Skrevet

Jeg sitter for det meste og sover om natta =o/

Klarer ikke ligge på sidene pga bekkenløsningen, og carpal tunell syndrom, og ikke på ryggen pga vena cava syndrom.

 

Gjett om jeg gleder meg til fødsel!!! ;o) Og å få ligge på magen....ahh...

 

Uansett om det blir en baby som er våken om natta, så tror jeg at jeg får sove bedre etter fødselen :o)

Skrevet

Jeg kjøpte meg ei ganske stygg, men helt suveren pute på IKEA. Heter Hulda pyntepute og er rød med oransje kantbånd. Uansett, det er fasongen som er genial! Den er formet som en blanding av "bønne og hundebein" og da passer midtpartiet under magen og de to klumpene i endene ligger fint rundt magen. Jeg har satt et trekk på den for originaltrekket er ganske glatt og ekkelt. (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50122928)

 

Denne har jeg da under magen når jeg ligger på siden. Kjennes stabilt og godt!

 

 

Skrevet

får litt småangst når jeg leser her på tråden..

Jeg ligger på siden, og syns det går greit.. behagelig for meg..

MEN... kjenner at babyen sparker i madrassen da, men har ikke tenkt noe mer over det... Dere skriver at babyen PROTESTERER med å sparke i madrassen? ligger den ikke behagelig? må jeg slutte å ligge på siden selv om jeg syns det er behagelig? uff.. stakkar babyen min...

Skrevet

Jeg er i uke 28.

Å ligge på ryggen går sånn passe, men får vondt, blir sliten, blir rastløs av å kun ha den stillingen.

Den ene siden ligger babyen på, så ligger jge der blir jeg kvalm.

Ligger jeg på andre siden sparker han, men det kan jeg leve med..... enn så lenge.

Jeg har pute under føttene, for ellers blir jeg hoven, ruller jeg meg over på siden flytter jeg puten med meg over på siden, jeg har en pute til å ha unner maven, ikke at jeg synes det hjelper, jeg ender med å holde den i armkroken og klemme om den som en teddybjørn, det føles noenganger som om det hjelper, selv om jeg skulle ligge på ryggen.

Noenganger hviler jeg bena over samboern, jeg ligger på skrå i senga tvers over han.

Han blir nok snart jaga ut av senga av alle putene, jeg våkner fler ganger om natta for å stable om på dem og dytter dem stadig borti han.

Heromdagen var det han som våknet med pute mellom beina.

 

-Putekrigeren-

Skrevet

noen som kan svare meg på hvorfor man ikke kan ligge på siden, når babyen sparker i madrassen... og at det ikke er ubehagelig...

Skrevet

sitter så å si jeg..

hr tatt ekstradynene/gjestedyen og krøllet den opp bak meg. gjør jeg ikke dette bare spyr jeg gr.halsbrann etc..

Skrevet

Ha ha ha... Putekrigeren, jeg ler meg halvt ihjel tror jeg... Jeg også har en del dyner og puter i sengen nå, og samboeren stakkar får mindre og mindre plass...

Men akkurat det samme har skjedd her også, at samboeren har våknet på morningen med både pute mellom bena og under magen...:=)

Skulle vært moro å sett hva som skjer i løpet av natten...

Skrevet

jeg ligger på sida jeg.. hovedsaklig på venstre side, da vender hodet mitt ut i "friluft" altså inn mot midten av senga.. men jeg ligger også på høyre side, og litt på ryggen, men det er en så vannvittig kjedelig stilling..

sover også litt i stabilt sideleie med venstre fot trukket opp..

Skrevet

Har 3 stillinger:

 

- Ryggen som kun er behagelig korte stunder av gangen

- Venstre side som jeg som oftest sovner i

- Høyre siden, men det blir bort fra sambo så liker best venstre

 

Når jeg ligger på siden har jeg som regel kanten på dynen mellom beina. Når sambo går på jobb om morningen bruker jeg hans dyne for å finne enda bedre stilling på ene siden.

 

Elsker å sove i sann stabilt sideleie stilling normalt sett, nesten over på magen. Så gleder meg til jeg kan det igjen....

 

 

 

Skrevet

får kun puste når jeg ligger på venstreside.klarer også ligge på magen med beinet opp, takk gud for det. Ryggen har jeg ikke sjans med , heller ikke høyre side.Hater å legge meg. Bare å få lagt seg ned er et helvete. Og finne stillinga er enda verre.

 

Skrevet

Ikke lett, blir ingen god søvn. skifter fra den ene siden til den andre. Har pute mellom knærne. Vondt å skifte side, er som om magen er spikret fast i madrassen og det ligger en bowlingkule i magen. Gleder meg til å sove på maaaagen!!!!

Skrevet

Ligger på begge sidene i fosterstilling. Ligger med en pute mellom beina. Har noen ganger kjent at babyen ligger mot siden jeg ligger mot, men tror nok ikke den blir klemt på noe vis, selv om den får kontakt med madrassen. Den har jo hele magen når man ligger på siden. Men kan være at man kjenner spark når de ikke er fornøyd med stillingen de blir liggende i og kanskje vil flytte litt på seg. Det er jo ikke noe farlig. Når de leier rom til oss, får de bare finne seg i å ikke få viljen sin hele tiden!;) Så den får enten flyttes seg eller værsågod å flytte litt på seg selv!:) Legger noen ganger kanten på dyna under siden av magen for å støtte opp litt.

Gleder meg også til å ligge på magen igjen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...