Gå til innhold

Har du utbytte av å gå til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det gir meg noen ting. Det er greit med de vanlige mål, fosterlyd og urinprøvene. Synes rett og slett det er litt slitsomt med alle "hva tenker du om...." spørsmålene.

Det virker som om de fleste gleder seg stort til jordmor kontrollene, jeg syns det er like greit å få tett det hos fastlegen.

Er det noe jeg lurer på finner jeg svar på nettet, for ikke å snakke om all god informasjon og diskusjon her :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Absolutt ikke! Fatter ikke hvorfor jeg er der alltid.

Blodtrykk, vekt, mål av magen, fosterlyd og urin. Det er jo veldig greit å høre lyden og sjekke at alle mål osv er bra, men utenom det er det ingenting som skjer. Hun lurer på om jeg lurer på noe, men jeg leser meg til det meste jeg også på nett og i bøker. Tror jeg har tre bøker som har med svangerskap og det å bli mor å gjøre. Er vel inne hos jordmor i 10 minutter av gangen.

Jordmora er ikke akkurat den personen jeg liker best heller. Heldigvis har jeg ikke hatt så mange kontroller, var i uke 14, 19, 25 og 30. Skal igjen i uke 34. Heldigvis nærmer det seg slutten. Kommer ikke til å savne jordmor nei.

Hva gjør dere hos jordmor dere som synest det er så fantastisk og gleder dere?

Skrevet

Synes også det er greit å få målene sjekket, men jeg går annenhver gang til gyn, og der får jeg ul hver gang, så det er mye kjekkere. Tror at jordmorsamtaler blir mer og mer nyttig ettersom fødselen nærmer seg.

Skrevet

Jeg går kun til jordmor jeg, ikke til lege i det hele tatt...

Er førstegangs, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente meg...

Men jordmoren min er veldig grei, jeg spør og spør, forteller hvor noia jeg har for fødsel etc.. Hun ler, svarer og trøster så godt hun kan:=)

Jeg syns det er veldig greit innimellom å spørre henne om ting som har vært diskutert her inne f. eks... Føler at jeg får litt mere "fasitsvaret" da liksom...

Men dette er sikkert like greit hvis du har en ok fastlege, men det har ikke jeg...

Skrevet

Jeg synes også besøk hos jordmor har vært litt bortkasta, trives mye bedre hos legen. Ikke det at jordmor gjør noe galt, men hun kan jo ikke ta blodprøver, skrive hensvisninger og sykemelde.

Tror det blir min siste tur til henne i uke 34. Blir nok bare besøk hos legen etter det.

Men de er jo heldige de som trives både hos lege og jordmor. Hver sin smak.

Skrevet

Har vel med kjemi å gjøre. Har møtt 2 jordmødre fra Ullevål som jeg tror jeg hadde likt veldig godt å gå til.

Jeg har på slutten nå bytta til fastlegen.

Kommuniserte dårlig med hun jordmora jeg gikk til, og fikk ikke noe ut av det. Blei snarere litt oppgitt og irritert hver gang jeg hadde vært der.

Skrevet

EMC77... Jordmoren min tar blodprøver og skriver henvisninger....

Hun skriver ikke sykemeldinger selv da, men hun har fått lege til å gjøre det og sendt meg i posten...

Kanskje det ikke er likt overalt...??

Skrevet

eg har det akkurat motsatt... Hos jordmor blir eg hørt, får sjekka alt som eg skal og ho kjenne meg frå gong til gong, treng ikkje å fortella alt på nytt og på nytt..

Hos legen fekk eg eit skeivt blikk fordi eg ikkje e gift, det er vanskelig å snakka om problema og tankane mine for han avfeie dei på eit vis og sist eg var der fekk eg spørsmål om koffe eg var der og ikkje hos jordmor.... Virka som om han syntes eg ikkje hadde noko der å gjera siden eg "berre" hadde medisinske spørsmål og ingenting var skikkelig i vegen med meg.

Så hipp hurra for jordmor her i gården! =)

Skrevet

Jeg føler jeg blir kasta ut fra kontoret til jordmor når hun har tatt de nødvendige målene og testene. Virker som hun ikke vet hva hun skal snakke med meg om siden jeg ikke gruer meg til fødselen. Om ikke gir hun meg ordentlige svar. Så jeg pleier ikke glede meg til å gå til henne, men jeg vet alt er bra med babyen når jeg går ut derfra i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...