Gå til innhold

Noen som har lykkes med dårlig sædkvalitet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg er det visst ingen problem med, er visst svært fruktbar. Mannen min derimot hadde betennelse i den ene testikkelen for 20 år siden. Den virker ikke i det hele tatt. Den andre har få sædceller, men størst problem er at de er nesten ubevegelige. Får mange egg hver gang, men de deler seg ikke som de skal, og kan derfor ikke fryses. Fikk 14 befrukta egg denne gang, men kun ett som kunne brukes, resten ble kastet:( Vet noen om det har å gjøre med den dårlige bevegeligheten på sædcellene? Har noen lykkes når bevegeligheten er så dårlig? Håper virkelig på en erfaringsoverføring her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har hatt 4 ICSI (2 av de med tese) og 5 fryseforsøk, pga veldig dårlig sædkvalitet hos mannen. Etter 3,5 år og 9 innsettinger er jeg nå gravid i 23 uke.

Sædprøvene har hatt et lavt antall, dårlig kvalitet og få/ lite bevegelige.

Vi måtte gjøre tese pga at sambo var sterilisert, ble refertilisert for 1 år siden, med et dårlig resultat.

Fikk beskjed om at det ikke var noe vi kunne gjøre for å bedre sædkvaliteten....

Så det er fult mulig å lykkes med dårlig sædkvalitet, men kanskje det tar litt lengre tid. Vet det er veldig mange med samme problem som lykkes.

Lykke til videre:-))

Skrevet

Vi var maks heldige på første forsøk med icsi/ ivf. Han har dårlig sædkvalitet og de er dårlige til å svømme. Men nå sitter jeg her da, med 19 dager til termin. Så det er fullt mulig med klaff. Det trenger tydeligvis ikke å ta lengre tid....................

Skrevet

Dette er på ingen måte et umulig prosjekt! Vi har hatt tre ICSI, alle med TESE, og nå sitter jeg her og har en bitteliten gutt i magen! Ingen sædceller i noen av sambos prøver. Første forsøk fikk jeg ut 13 egg, men de fant kun nok sperm til å befrukte to av dem; kun ett delte seg som det skulle... Begge de to andre forsøkene fikk jeg ut 13, egg, og 8 av dem ble befruktet; 5 delte seg som de skulle. 2. forsøk ble jeg kjemisk gravid, men på tredje forsøk gikk det altså. Og i tillegg har vi tre fine egg i fryseren!

Masse lykke til!

Skrevet

Hei trollemor1

Vi lyktes på første icsi forsøk i 2005. Fikk en liten prins mai 2006.

Mannen har veldig dårlige svømmere.

Nå er vi i gang igjen. Hadde ett misslykket forsøk i november og skal til fryseforsøk i neste uke.

Lykke til.

Skrevet

Jeg kjenner noen som fikk barn med ICSI først, og senere fikk de tvillinger (toeggede) helt på egenhånd.. Så ingenting er umulig..

Lykke til..

Skrevet

Hvis du går inn på profilen min så kan du se at det funker likevel..... ;)

icsi frysegutten min....

Masse lykke til!!

Skrevet

La mannen ta flytende zink, c-vitamin og omega 3.Flytende zink fåes på helsekostbutikk, har de ikke be de bestille. Kjøp gjerne C-vitamin det er pulver i ett brunt plastglass med hvitt lokk som også fåes på helsekost for det er ikke syntetisk. Dette gjorde susen på gubben som var i samme situasjon som mannen din.

Skrevet

Tusen takk for alle innspill! Herlig å se at det har fungert for dere. Satte stor pris på at dere fortalte dette. Er på rugedag 3 nå, så får bare fotsette å håpe...Skal uansett sette mannen på kur nå,Bell, takk for forslaget. Mezza, jeg finner ingenting på din profil. Tusen takk jenter, og lykke til med barn, svangerskap og forsøk.

Skrevet

hm rart....har du trykket på mine bilder?

Skrevet

Mazza, så nydelig!!! Er dette fantastiske resultatet til tross for dårlig sædkvalitet? Hvor lenge prøvde dere før det klaffet?

Skrevet

jepp, han er helt superperfekt :) Mamma og pappas lille solstråle!! Hadde et uttak, satt inn 2 egg-negativt. satt inn to fryseegg 2 gang og resultatet så du. Vi startet opp i okt i porsgrunn og var gravid på test 1 jan så det gikk fort. Har fortsatt 4 på frys fra første uttak, så håper vi kan få en baby til på et av de..kanskje to...hehe

Masse lykke til trollemor1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...