Gå til innhold

Yoghurt med musli... Sunt ? (for en på slank)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på slank og ser bare vekta og cm stiger, og må endre kosthold litt.

Men sliter litt om blodsukkeret blir for ustabilt, eller for lavt.

Er yohurt (vanlig tine beger) og vanlig musli med frukt/nøtter ok å spise når en er på slank, eller er dette mat en kan legge på seg av ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mye sukker i vanlig yoghurt og nøtter innehoder jo endel fett.

Ville i såfall tatt lettyoghurt (0,1%)

Skrevet

alt med måte?:)

Tror det er et bra måltid, men du kan jo bytte youghurten i lett, eller typ yoplait med veldig lite av det meste,hehe,utenom smaken da:p

Skrevet

For alt i verden må du unngå godmorgen yoghurt hvertfall. Gå for dobbel 0 begerne, de smaker godt og har bare ca 50 kcal per beger. Musli fra Axa er den med færrest kalorier, selv liker jeg veldig godt dobbel 0 med pære/eple og frukt musli fra Axa - yummi!

Forøvrig er det beste du kan gjøre hvis du slanker deg og har problemer med blodsukkeret, å spise lite og ofte, men nok. Ca 1600 kcal om dagen fordelt på 5 måltider + 2 frukt (frukt inneholder også kcal).

Skrevet

He he, tror jeg fint heller tar meg et knekkebrød til frokost jeg da, så får jeg heller kjøpe lettyoghurt for variasjonen sin del på neste handel :-)

Skrevet

He he, ja..

Jeg slanker meg også nå. Bruker Noka-dietten (milkshake)

Funker fint =)

Skrevet

Du kan trygt spise skiver også da. To skiver med sunt pålegg, f.eks. skinke, kommer på ca 200 kcal og er det du skal ha til frokost. Spiser du knekkebrød bør du spise 4 stykker for å få i deg nok mat. Viktig å spise nok ellers går kroppen på sparebluss og du går ikke ned noenting. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...