AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Snuppa har plutselig fått mange bittesmå rød prikker over neste hele magen.. Er det noen som har hatt dette på noen av sine små? Lurer på om det er såpass alvorlig som matallergi eller om det er så uskyldig som reaksjon på vaskemiddel..? Mannen kjøpte vanlig omo og vi har vasket klærne hennes også i det, istedenfor neutral, som vi vanligvis bruker.. Neste spørsmål; Hvordan begynner dere med brødskive til babyene? Er det bare å gi små biter eller bør de bløtes først?
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Jeg begynte å gi han små biter med leverpostei på.. Ikke oppbløta eller noe (hvis snuppa di har tenner da), bare noen få biter første dagen, så en halv brødskive.. Opptrapping akkurat som grøt.. Mulig det er unødvendig, men jeg gjorde det for å venne han til smaken.. Bytter mellom leverpostei og smøreost på brødskiva! Prøv og bytt tilbake til neutral for å se om det hjelper. Eller ta kontakt med HS om det ikke gir seg.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2008 Takk for svar. Prøvde med litt små brødbiter med leverpostei, men det var ingen suksess..hehe. Var visst veldig æsj ifølge ansiktsuttrykket..:0) Vi får kanskje drøye det litt. Hun er jo bare straks 7 mnd... er vel ingen hast enda, så lenge hun synes grøten er god.?
Kosel Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Ville nok tro det er vaskemiddelet da gitt. Se om det vedvarer og ta med på hs for å få de til å se på det. Ellers ville jeg tatt tøyet som mannen har vasket med og vasket det på nytt med neutral. Minin min er to dager yngre en din og vi har også såvidt begynt med brødskive. (han har ingen tenner) Han fikk med leverpostei og det var ikke veldig stor stas...Kom utigjen og han skar noen voldsomme grimaser. Men skive med kaviar derimot - det gikk ned på høykant. Jeg har ikke vætet brødet. (Om brødet er litt tørt kan det nok være lurt---) Har på GODT med kaviar og gir ham små biter. På tross av at han ikke har noen tenner så "tygger" han som bare det - veldig artig å se på...hehe
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2008 hehe morsomt at de tygger uten tenner. Snuppa har en liten en i underkjeven. Får kanskje prøve med et annet pålegg en annen dag, da. :0) Takk for tips! Skal vaske alle klærne i neutral så får vi se om det hjelper over helgen. :0)
lillesprelle Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Vi prøvde å begynne med brød for noen måneder siden, uten suksess. Vi ventet litt og så plutselig en dag fulgte hun så voldsomt med då jeg og sambo spiste, fikk da en del smuler. Begynnte etter det med større og større biter. Hun vil ikke ha pålegg på da. Kanskje dere skal prøve med bare brød? Ellers så vil hun nok bli nyskjerrrig på det etter hvert. Ang utslett, kontakt lege og forhør deg du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå