AO3 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Har to spørsmål på en gang, jeg: Når dukker svangerskapskvalmen opp? Jeg er ikke det minste kvalm... Fant ut i går at jeg er gravid, vet ikke hvor langt på vei jeg er, men tror ca 5 uker. Jeg vet jo at ikke alle blir kvalme... Men når starter det for de som blir det? Hvordan er mulighetene for å få en tidlig ultralyd uten at man egentlig har en medisinsk "grunn" annet enn at jeg gjerne vil se at det er et hjerte som slår om noen uker? For å sove litt bedre om natten? Jeg bor på et lite sted, og det er nok mange timer til nærmeste privatpraktiserende gynekolog... Jeg har ikke noe imot å betale for det, men tror dere en "vanlig" gynekolog på sykehus sier ja til det? Samboer har ultralyd på jobben, men vi har blitt enige om å ligge laaaangt unna den... Hvis vi først begynner å bruke den, kommer vi (jeg) til å ende opp med manisk sjekking av baby altfor ofte, og det har nok ikke nervene våre godt av. Har jo ikke lyst til å ende opp som Tom Cruise med eget ultralydapparat, heller! hehe
Rascal_4.11<3 Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hihi nei kanskje du burde bruke den argumentasjonen til sykehuset, er jo grod nok i mine øyne (gaaaal gaaaal mann Over til alvor, så ville jeg ringt sykehuset eller legen og spurt jeg, forklart dem hvordan hvordan du føler det, er jo ikke noe bra følelse og gå rundt og være redd, skader jo ikke spørre man får jo ikke ett værre svar enn nei Ellers startet ikke kvalmen min før denne uken er i midten av 6 uke, syns å ha lest her at mange ikke blir kvalme før ca 6 uker heller her inne så kan hende det kommer fortere enn du vil Lykke til
AO3 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2008 Ånei... og jeg som hadde et lite håp om at kvalmen kom med en gang, og at jeg dermed hadde sluppet unna den...
vimsesvimsen Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg var ikke kvalm i det hele tatt i begynnelsen. I uke 6 kom den kastende på meg. Jeg er nå sykemeldt og spyr hele dagen. Huff!
AO3 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Yeye... Da har kvalmen dukket opp. Er 6+4 offisielt, kanskje litt kortere egentlig. Den har vært økende de siste par dagene. Foreløbig er den til å leve med, og håper det fortsetter slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå