Hegemor og Marcusgullet Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hva synes dere om dette? Jeg synes det er helt forferdelig og lite pent og kjøper IKKE dette til lillegutt. Vil gjerne høre andres synspunkter på dette.
Bøggly Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Helt enig, men jeg har en gutt på 7 år, og hvis jeg skulle la være å kjøpe klær med dødninghoder (eller spiderman) så ville han gå naken! Det finnes nesten ikke klær til gutter i den alderen uten! Irriterer meg voldsomt!!! :-(
Piken på landet Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 GRUSOMT! Hva har det på et lite barn å gjøre? Samme med miilitærmønster. Fatter ikke hvem som kan finne på å trø det på ungene sine. Får ihvertfall hetta når jeg ser smokker med dødninghoder og millitærmønster på. Ser for meg et lite, uskyldig beibiansikt, åsså en svær hodeskalle midt i... Nei fysj a meg!
Kosel Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Mange som syntes det er tøft, og folk må få gjøre som de vil. Men mini får ikke slikt tøy.
Mamama Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes de er kule, men... kunne aldri ha tenkt meg å kjøpe det til pia mi.. jeg vet det bare et tull men jeg kunne liksom aldri ha lagt henne i en pysjamas med dødningshoder.. blir for symbolsk på krybbedød:P Her er det bare fine eller andre kule klær, som absolutt ikke behøver å være rosa;)
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2008 Er enig i at folk må få gjøre som de vil:o) Men en smokk med dødningeskalle midt i et lite vakkert babyansikt er mindre pent. Samme med klær med militærmønster. Akkurat som om død og kriging er tøft liksom......Uffameg:o/
Bea80 & Gullgutten Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Gutten min har en tante (på 52) som elsker dødningehoder (er havy metal fan), så her fikk han støvler med dødningehode på til bursdagen, de var faktisk kule...hehe....men tror ikke jeg hadde kjøpt dem selv;)
Koseklompen Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Synes det er stygt og smakløst slike klær med dødninghoder på til barn.. Har IKKE planer om å kjøpe noe sånnt til mine.. Også sånne gensere med skjelett på..styyyyyygt
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg syns dem er tøffe!!!!!!! =) Mine gutter liker dem også, tilogmed mini på snart 2 år kommenterte storebror sin skjorte med hodeskaller på "OJ, Fiiiiin" Men nå er vi metal fan og syns litt rockete gutter er kult Men dem har for det meste "normale" klær da,
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Det er harry og usmakelig....det samme er prinsesse/fe/ballerina skviiip o spiderman/ninja turtles osv..fysj og æsj Hvis vi ikke prakker på unga våres dette dillet,gidder dem ikke bli opphengt i det heller.Jaggu ikke merkelig at vi vasser rundt i samme kjipe kjønnsrollemønsteret som på 50-tallet-
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 STYGT ja.. Kan ikke fatte at dem skal ha dødningeskaller på søte jentekjoler jeg da.. Forresten glad jeg ikke har gutter, har sett det er det på det meste av gutteklær..
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Grusomt, og jeg ville ikke brukt det på mitt barn.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Det er noe jeg selv aldri kjøper men har fått i gave en gang. Dette var en veldig fin genser med ett lite dødninghode på, han har hatt den på seg noen ganger men jeg syntes faktisk det er litt flaut å ha slike klær på lillegutt som er under ett år... Har ingenting imot andre som velger å kle barna sine slikt da:-)
3xmamma Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Syns det er tøft jeg da. Gutene har mange plagg med dødningshoder på her. Og vesla har en smokk med dødninshode plassert i munnen sin til tider =)
2 søte småpiker Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes det er grusomt og passer ikke på babyer i det hele tatt. Ville aldri tatt det på min baby, og hadde helelr aldri fått meg til å kjøpe det i gave til noen andre sin baby heller.
fox`y Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 gutten min på 2.5 år har 2-3 t sjorte/genser me dødningehoder på,kan liksom ikke la være å bruke gaver heller da. jeg kjøper ikke men er ikke til å unngå å få i gaver, er ikke allt som kan byttes heller når lappene er tatt av.
noLadyjustME Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 Kan være tøft på noen, til rett anledning..Men min gutt hadde aldri gått med det!
Leona* Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 Jeg liker dødningshoder: ) Men litt redd for hva andre tenker om jeg bruker det for mye på sønnen min.... Synes heller at det er irriterende med typiske gutte- og jente-klær/leker. Enten går det i "rosa prinsesse" eller så går det i "krig og monstere".
Anna Nym :o) Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 Stygt. Og desverre på nesten alle gutteklær. Ihvertfall KappAhl, Cubus og delvis H&M
Lavendel*06*10* Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 Det blir det samme som hjerter.. Om det er så ille så synes jeg ikke man bør kjøpe det..Hehe Finnes utrolig mye kjedelige barne klær.. Derfor synes jeg det er litt kuli med noe annet enn blått eller hvitt.. Som i Nemi ( Det er en kroppsdel akkurat som hjertet)
Bare jeg er meg :o) Skrevet 15. februar 2008 #21 Skrevet 15. februar 2008 På 7 åringen syntes jeg det er helt greit.MEN ikke på pen skjorter og slips,det hører ikke sammen. Minsten skal ikke kles opp i dette.....helt upassende.Greit han er "pøbel" men trenger ikke å se ut som en,haha.
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 15. februar 2008 #22 Skrevet 15. februar 2008 helt forferdelig, fikk dette på noe klær til prinsessen til jul!!!! må bare legge til at hun da var 6,5 mnd ikke at jeg hdde tatt det på henne uansett aldre!!) hvorfor i alle dager skal hun gå rundt med dødningshoder?? helt sykt spørr du meg...
Verbena Skrevet 15. februar 2008 #23 Skrevet 15. februar 2008 Nå har jeg 2gutter og en mann som liker alternativ musikk (metal/rock) og jeg synens også at både musikken og klærne er tøffe. Hodeskallen betyr så mye meren død og forferdelse og for ungene så er det jo stortsett bare et piratbilde! Skal ikke gutta få lov til å være tøft kled? Skal ikke de jentene som vil det får lov til å gå tøft kled? Skal vi dulle alle inn i en sukkersøt baby verden å satse på at de takler det fint når de oppdager for egen maskin at verden ikke er så koselig som de er blitt lært?! Ja det er veldig mye med skjeletter osv til gutter, mye svart og militærmønster også. Men stortsett alt til jenter er jo rosa/gult/lilla og har blomster eller blonder eller søte små dyr på seg. Er det rett? Blir jo uansett lagt inn i et kjønnsrollemønster fra de er 1dag gamle! Vi skaper holdningene til barna våre, ikke klærne de går i. Inni er vi stortsett like alle sammen!
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 15. februar 2008 #24 Skrevet 15. februar 2008 På H&M hadde de en rosa kjole i sommer med hode på som hadde hjerte formede øyer,synes den var tøff jeg:)
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 15. februar 2008 #25 Skrevet 15. februar 2008 barn kan kle seg tøft uten å ha dødnighoder spør du meg! men blander meg ikke inn i hva andre kler på barna sine.men prinsessen min skal ikke ha det på seg! son er det bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå