Gå til innhold

Opp nesten 3 kg på 24 timer!! Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kveld oppdaget jeg noe vittig.....Plutselig eser jeg opp! He-he! Har prøvd å tenke ut hva jeg har spist, og kom frem at det kan være en porsjon med Spaghetti Carbonara m bacon...... Er i uke 37, og da skal det vel ikke så mye til før kroppen samler opp vann. Litt komisk i grunnen, for jeg la ikke merke til det før jeg plutselig begynte å svi oppå hendene. Fikk smurt meg med Locobase, og da kom det seg litt. Skjønte i grunnen med en gang at det var oppsamling av vann i kroppen, for det med svie oppå hendene husker jeg fra forrige svangerskap. Riktignok opplevde jeg ikke så plutselig vannsamling før etter fødsel den gangen. Vannansamlingene kom mer gradvis med de andre to. Det var etter fødselen at det kom som kastet på meg. Ca 2-3 dager etter fødselen bruker jeg å ese opp som en elefant!! Går bort etter et par dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør oppsøke legen i dag for å få sjekket at du ikke har svangerskapsforgiftning. En så rask vektøkning/væskeansamling kan være et faresignal som bør tas på alvor.

Skrevet

Jeg gikk opp 7 kg på en uke rundt uke 30. Måte inn på sjekk. Alt var helt fint, og var bare vann. Og plutselig gikk jeg ned igjen 6 kg på et døgn... Men du bør ta en telefon til jordmor/føden for sikkerhetsskyld. Endel salt i Carbonara, så er nok sikkert bare vann....

Skrevet

Var til jordmor igår,urinprøven var fin og blodtrykket var 100 over 65, så det skal nok ikke være noen umiddelbar fare. Hadde nok ringt jordmor hvis jeg ikke hadde vært på kontroll nylig, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...