Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 ingenting er jo 100pst sikkert- men denne er jo fri for hormoner.. noen som vet om noen som har blitt gravid m kobberspiral? eller kan kanskje den forstyrre mensturasjonsmønsteret? den er jo hormonfri- så tenkte ikke det var en mulighet.
Mammapudding Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Den er veldig sikker! Hadde den inne i 4 år og mensen kom med ca 40 dagers mellomrom, ikke mer vondt eller noe sånt. Var veldig fornøyd mens jeg hadde den egentlig, men syns det var så vondt å sette den inn at jeg nå bruker minipiller i stedet. Ble forresten gravid et par uker etter at den var tatt ut...så den forstyrrer ikke eggløsning i alle fall ;-)
~Roskva~ Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Dette er det som står om sikkerheten ved kobberspiral på Lommelegen.no: -Sikkerhet. Hvis 100 kvinner bruker kobberspiral gjennom et helt år, vil gjennomsnittlig 1-2 av dem bli gravide. (Til sammenligning ligger dette tallet mellom 60 og 80 hos kvinner som ikke bruker prevensjon.) Spiral er ikke like sikkert som p-piller, for eksempel. Jeg har bestilt time for å få satt inn en kobberspiral. Jeg har ikke lyst til å tilføre kroppen min mere hormoner nå, og det er ikke en katastrofe om jeg skulle bli gravid igjen (selv om jeg ikke vil det..), så jeg synes det høres ut som et godt alternativ for meg.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er veldig fornøyd med kobberspiral! Eneste er at jeg blør litt kraftigere ved mens.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 hehe.....en venninne av meg ble gravid da hun hadde fått satt inn kobberspiral. Den hadde sklid opp i den ene eggstokken, og hun måtte operere den ut etter ungen hadde blitt født.....så jeg stoler ikke på den...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Fikk beskjed om at folk reagerer forskjellig på den, og jeg er typen som nå har èn ukes menstruasjon nå (ca 2 dager før) og endel menssmerter. Men er ellers veldig fornøyd. Slipper jo å tenke på noe:) Men ja, signerer hun lengre oppe her, det var vondt å sette den inn!! (ikke for å skremme) hehe
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 vel, jeg ble gravid med kobberspiralen etter 3 år... fikk nå satt inn hormonspiral, kjempefornøyd med bare småblødninger til mens, i forhold til mye vondter og blodninger med kobberspiral..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå