Gå til innhold

Off er redd for at jeg har delt mine problemer med datteren min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig sliten for tiden. Jeg jobber mye å sliter mye med migrene. Dette går ikke utover datteren min på en stor måte, men når jeg er hjemme fra jobb kl 17 så er jeg veldig sliten å orker ikke stort mer enn å lage middag å leke litt med vesla før hun legger seg. Jeg føler jeg har gjort en stor feil ved å fortelle henne at mamma er sliten å har vondt i hodet å at jeg ikke orker aktiv lek hele tiden. Skulle aldri sagt dette til henne for nå går hun rundt å sier at hun er så sliten og at hun har vondt i hodet sitt, å at mamma er lei seg. Dette hadde hun bla sagt til dagmammaen og mine foreldre.

Tror dere hun virkelig skjønner hva dette egentlig betyr? Er hun gammel nok til å forstå dette? Skulle aldri lagt mine problemer på henne. Men ville bare forklare henne hvorfor jeg innimellom må slappe av, spesielt når migrenen er på det verste. Noen ganger blir hun sinna mens andre ganger kommer hun opp til meg å ligger å koser på fanget mitt.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre ingen gode råd for jeg har vist gjort det samme. Jeg er gravid og har en tarmsykdom som blir riktig så lille nå mens jeg er gravid og har nok klaget en del på vondt i maven. Nå har jenta mi desverre også begynt å klage på vondt i maven i situasjoner der hun f.eks ikke vil gå opp trappen selv, vaske håret osv. Håper det retter seg etter jeg har født og blir bedre igjen.

Skrevet

Vel egentlig synes jeg jo at det er bedre du forklarer henne situajsonen så hun ikke trekker kjappe konklusjoner selv. Bedre at du sier at du har vondt og er sliten og ikke orker å leke så mye, enn at hun plutselig skulle tro at du ikke VIL leke eller at du ikke er GLAD i henne.

Men hvis det er så mye at datteren din tar etter deg, så må jo gjerne noe gjøres. HVa med å sykemelde deg en viss prosent, så du får litt mer overskudd, for det er jo egentlig løsningen. Tilpasse livet slik at din datter ikke får dårlig samvittighet.

Jeg er ingen psykolog så aner ikke hva du skal gjøre med den situasjonen, men det høres ikke helt bra ut

Skrevet

Amalie reagerte akkurat likt som Emma. Jeg er gravid og er sliten og er fote dårlig om dagen. Og da vi sa at mamma er syk, ble hun veldig lei seg og bekymret og fortalte tante at hun var lei seg fordi mamma er syk. Tror ikke man legger problemet over på barnet slik du sier, men vi tenkte at det var best å si hvorfor mamma ikke var i topp-form. Men jeg tror faktisk ikke barna forstår noe av det eller merker noe særlig til det. Tror heller ikke de forstår nok til å ta hensyn til det eller forvente mindre av mammaen sin, så er det egentlig noe vits i å si noe? Amalie glemte det veldig fort når vi ikke sa noe mer om det.

Skrevet

Hun tar etter meg med alt jeg sier. Om jeg en dag f.eks tar meg til hodet dersom jeg har migrene så spør hun om jeg har vondt i hodet, uten at jeg har sagt noe om det. Eller vis jeg legger meg ned på sofaen så spør hun om jeg er sliten eller trøtt.

Å sykemelde meg er ikke aktuelt i det hele tatt, kan omtrent ikke være bort selv om jeg ligger rett ut med feber for hun jeg jobber for er veldig avhengig av meg å jeg er den eneste som kan jobbe på dagen, så ingen andre kan ta mine vakter. Så om jeg hadde sykemeldt meg så hadde det vært fullstendig krise for hun :(

Jenta mi er en blid jente å det virker ikke som om hun tar noe skade av at jeg innimellom informerer henne om at grunnen til at mamma ikke orker å løpe etter eller leke er fordi jeg har veldig vondt i hodet osv.

Men nå har jeg jobbet masse overtid i det siste så jeg er ekstra sliten nå. Nå fremover skal jeg bare ha vanlig 40 timers uke fordi jeg har så vondt i ryggen pga all løft jeg tar daglig så blir lite overtid fremover. Kanskje max 5 timer overtid hver uke.

Skrevet

Grunnen til at jeg har sagt det til henne er fordi jeg vil at hun skal skjønne at mamma er sliten å at det er grunnen til at jeg noen ganger ikke orker full fart etter en dag på jobben, å at det ikke er fordi jeg ikke har lyst til å leke med henne. Noen ganger så skjønner hun det å spør om hun kan få ligge oppå meg med dyna å slappe av, å da er det jo veldig greit. Mens andre ganger blir hun sinna for at jeg ikke orker alt hun vil jeg skal orke. Jeg vil bare ikke presse meg selv for mye, hvertfall ikke nå etter en tung jobbperiode. Har svimet av flere ganger også pga stress så jeg må noen ganger bare holde meg i ro.

Jeg får bare litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært så i full fart i det siste. Men skal prøve å slutte å si noe om hvorfor jeg ikke orker alt hun vil jeg skal orke å se om hun slutter å si til folk at mamma er sliten.

Skrevet

god morgen :)

Det er lov å være sliten :) etter en lang dag, middag.... har ikke jeg energi til å løpe rundt etter ungene. Jeg får heldigvis ikke migrene, men sier at mamma er sliten, men vi kan tegne....el. noe....

jeg er heller ikke psykolog men kan aldri tenke meg at det er feil å fortelle henne at du har vondt?? " mamma har vondt i hodet og er sliten, i dag må vi finne på noe rolig"... det ville jeg har sagt.... ikke mer.... :)

på den alderen blir de sinna uansett?? ha ha....terrible two´s? sånn er det her hjemme!! og at hun vil ligger og koser...... sikkert bare fordi hun vil være i nærheten av deg..sikkert ingenting å gjøre med at du har sagt noe om migrenen....???

Har en vennine som sliter med migrene... ikke bra..... vet ikke hva jeg skal si..... "GOD BEDRING"

Skrevet

Forstår deg godt! Sliter med den samme samvittigheten som deg om dagen. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...