Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har en gutt som er 5 uker og han legger jeg for kvelden 21.30 så sover han 3-4 timer av og til 5 timer.Da spiser han og sover videre:=)Vi står opp 7 og han får da stell og sover videre.i dag sto vi ikke opp før 1:=)ellers er han våken Har en datter på 3 og hun var ikke så veldig snill mot meg.Hun sovna aldri før jeg la meg og ville ikke sovne før 2 på natta.
Poteto Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 sånn hadde vi det og ;= men tru meg, dei tar igjen senere her kom det i 4 mnd alder..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Sånn var min når hun var nybebis også, nå er hun ni måneder og jeg er kjempeglad fordi vi er kommet ned i 2-4 amminger per natt. Jeg tror hun hadde en slags form for omvendt kollikk de første tre månedene...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Ja hehe jeg venter på det må du tro!! Han sliter litt med magen allerede men sjelden på natta.Helst på kvelden
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 vi var å kjempe heldige!! fra tullla var nyfødt gråt hun aldri, vi la henne for natten kl 23, hun fikk mat kl 05, så sov vi til ca 10-11 hver dag:) nå er hun straks 5 mnd, og hun sover fra 20-08 uten mat:) jeg er en mamma med masse energi!!! og hun smiler å ler dagen lang, og det er ikke tull!!:-)
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Det er jo ikke unormalt at barnet har en periode i døgnet hvor de sover lenger. Jeg har nå to svangerskap bak meg, med to rolige babyer i mors liv. Lillesøster (6 uker) blir lagt i ni-ti tiden, og sover i alt fra 5-7 timer. Deretter går det 2-3 timer til neste morgenamming. Så steller jeg henne, pludrer og prater litt - så er det på med alle klærne for å sove i vogna. Der kan hun nå sove i 2-4 timer. Men jo mer hun sover på dagen, og jo lenger tid det er mellom ammingen på dagtid, jo mer mat hun ha på kvelden og natten. Det jeg opplever er vitktig er at barnet får i seg fulle måltider, og ikke tar en slurk i ny og ne for så å sovne ved brystet. En spise-våken-sove rytme, ser nå ut til å fungere for barn nr 2 også. Så selv om barnet er trøtte mange uker etter fødselen, våkner de opp og får mer markerte sove/våken perioder - jeg har opplevd at innkjøring av rutiner i denne peridoen fungerer godt for oss. Må ta ting som det kommer, men tror ikke hun kommer til plutselig å kreve en masse mat på natten - det er rett og slett ikke slik biorytmen hennes er. Det er jo deilig å få sove mye om natten, for da har man mye mer energi på dagtid til å utføre hverdagens gjøremål )
To under Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har det motsatt. Første mann var såå enkel når det gjaldt søvn, mens jente nr 2 på 3 uker er ikke like lett. hun skal bare bysses og bæres på. Må sove godt for at jeg skal kunne legge henne ned. Begynner å slite på ryggen dette;-) Nyt det! Er ikke sikkert det blir verre. Datteren min på 2 1/2 er fremdeles og har alltid vært lett å legge og sovner overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå