Gjest Rebel m/jente Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Ryggen min klikka igjen her i forigårs, og jeg ligger bare strak. Klager ikke å rette ryggen opp, så ser jo ut som en eldgammel kjerring... stråler ned i hoftene gjør det også! Var hos kiropraktor i dag, som fant sperringer i bekkenet ihvertfall. Hadde jo bekkenløsning i graviditeten, og nå har det visst låst seg helt. Han knakk meg tilbake på plass, men nå er det 10 ganger verre! Skal heldigvis opp der på mandag, men jeg hater virkelig dette her=( jeg får jo ikke gjort noe jo! sambo må hjelpe meg med alt, klarer ikke løfte jenta opp fra senga selv engang... Heldigvis helg i morgen! Men hva kan jeg gjøre med dette selv da? er det veldig farlig å knekke litt på plass igjen selv? Har hatt mye rygg/hofteplager og gått mye til kiropraktor, og pleier å knekke meg selv på plass når det blir for gale. er det veldig dumt eller? Uff, frister veeeldig... hvilke smertestillende er best på ryggsmerter? Og kan jeg ta både ibux og paracet sammen? Hvis jeg ikke blir bedre, kan jeg bli sykemeldt da, og så kan sambo overta litt permisjon for meg? Så han kan være hjemme? er jo ikke noe greit å være hjemme med jenta når jeg ikke klarer å løfte henne opp fra gulvet engang=( hvis jeg kan bli sykemeldt så er det et lite problem også, jeg sa opp gamlejobben før jeg gikk ut i permisjon. Så jeg har jo ikke noen arbeidsgiver å bli sykemeldt fra, bare permisjonen (mottar permisjonspenger) Dette ble grusomt langt med mange spørsmål og mye klaging, men håper noen har noen svar/erfaringer...
Poteto Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 når du har vore hos kiropraktor så føler du deg godt misshandlet det første døgnet. kansje lenger og.. viss du blir sykemeldt, så kan pappen være hjemme frå jobb.. han må bare ta med sykemeldingen din.. si du ikke har noen jobb, så får du bare en generell sykemelding. om at det står at du er hjemmeværende men klarer ikke ta vare på babyen/barna.. paragin forte hjelper mye på ryggen.. er og noen andre, som folk tar ved mens smerte. husker ikke hva dei heter... god bedring..
NoDoubt Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Det med sykemeldinger kan jeg ikke hjelpe deg med. Selv tar jeg en paracet og en ibux. Når smertene er på det verste så får jeg paralgin forte av legen. Gubben min har ofte måttet vært hjemme på morningen og levert barna i barnehage for meg. De dagene barna har vært hjemme så har familien hjulpet meg. Men det er de dagene jeg ikke kommer meg opp av senga eller stolen og ikke kan gå. Syns ikke du skal knekke ryggen selv. Gå til kiropraktor, fysio eller manuellterapaut. Sender deg en god klem:-)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 takk for svar! Sambo har paralgin forte i skapet etter en ulykke han var i. kan jeg ta dem eller må man snakke med lege først? Ammer ikke, er frisk, går ikke på medisiner, har gått på paralgin forte mange ganger selv.
Poteto Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 kan nok ta en.. men eg tar en halv.. syns det er nok.. prøv med en halv først.. eg fikk av min far, så MÅ ikke til lege..
Gjest Rebel m/jente Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 ja jeg tror jeg skal ta en halv... har sååå vondt!
Poteto Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 lykke til å masse god bedring sender og over en natta klem.. du såver nok godt i natt ( er døsige dei der pillene)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 takktakk! Og takk for svar du også, NoDoubt=) Skal ta en halv og sove kjempegodt...=P
NoDoubt Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Siden du har strålinger så er det mulig du har betennelse i kroppen. Paralgin forte tar bare noe av smerten, ikke betennelsen. Ibux roer betennelsen og er derfor ofte mest effektiv. Syns du skal gå til legen din og høre hva han sier. Få dem gjerne til å ta CRPen og senkningen din. Slår det ut så har du betennelse. Da får du gjerne naproxen som er betennelse dempene.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Oj, betennelse har jeg ikke tenkt på. Takk for tipset=) skal uansett bli henvist til røntgen siden jeg har så mye problemer og diagnoser. de skal se om hoftene mine er blitt bedre - hvis ikke kan det være derfor jeg er dårlig igjen. Da skal jeg ringe legen i morgen og få time så de kan sjekke det=)
NoDoubt Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Gjør det. Har du betennelse over lengre tid så har du gjerne en revmatisk lidelse og da er det godt å ha det dokumentert itilfelle du må på utredning.' Har selv hatt betennelse siden juni i 2007. Skal på utredning i mai. Eneste grunnen for at jeg kommer inn er at jeg kan vise til høy CRP og senkning. Legen min mener at det er derfor jeg blir prioritert og får komme inn. Pyton å ha det sånn:-(
Gjest Rebel m/jente Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 uff da... bra du får komme inn da! Jeg er hypermobil, har hofteleddsdysplasi, skjev rygg, skjevt bekken, skjevt halebein... Så er litt skakk=) Hehe... får håpe de finner noe spesifikt som kan gjøres noe med på røntgenen min ihvertfall da!
NoDoubt Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Offf.... Alt man skal ha. Håper du får en god natt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå