Gå til innhold

mulig jeg har misforstått


Anbefalte innlegg

Skrevet

men trodde fullamming betydde å KUN amme - uten at barnet får noe som helst i tillegg? Bare lurer på om det er jeg som har misforstått, da det bl.a var ei på besøk en dag som fortalte at hun hadde ei venninde som fullammet begge to barna til de var over ett år gamle.. tvilsomt tenker jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullamme er når de kun får mm ja

Skrevet

Det er jo fullt mulig å fullamme ungene sine til de er året, jeg har ei venninne som gjorde det...

Skrevet

Hmmm.. Det går jo an, men i Norge i dag er nok det mindre vanlig ja.. De har bruk for endel som ikke morsmelken alene kan gi dem en god stund før sin første bursdag.. Men jeg vet om endel matnektere som nærmest har blitt fullammet i sine 8 første måneder..

Skrevet

Fullt mulig kanskje, men ikke så vanlig=)

Skrevet

HUff... hun må ha tynne unger...

Skrevet

Er det noe bra, da, å KUN gi mm til 1 år?? De må jo få noe annet enn flytende føde etterhvert! Kan ikke se for meg at det å kun drikke maten som 1 åring er noe bra... Men det er meg...

Skrevet

Neeei, vanlig er det vel ikke.. =)

Skrevet

Tynne unger trenger man jo heller ikke få, selv om de kun får mm... Venninna mi sin unge var en rund og god bolle han... =)

 

Kommer jo helt an på næringen i melka det.

Skrevet

får ikke barnet noen form for mangel da?

om noen her har fullammet til over året, hvorfor?

er ikke kritisk altså, bare spør.. ammer selv enda men hun har fått annen mat i tillegg siden hun var 6 mnd

Skrevet

Hver pupp sin melk... Jeg hadde ikke våget, synes det merkes at barna trenger mer mat når de begynner å nærme seg 6 mnd. Men nabodama her fortalte meg at hun hadde skikkelig fløtepupp, og da gutten var 6 mnd var han så tykk og god at hs forbød henne gi ham noe annet enn mm til han var året. Så det finnes vel ingen regel...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Dette uttrykket fullamming er jo litt misvisende. En mor som ikke har nok melk til barnet sitt, og dermed ammer og gir MME til hvert måltid kan jo defineres som ei som fullammer siden hun ammer såpass ofte, og barnet drikker alt hun har. Men barnet derimot fulldier ikke.

Skrevet

Barn som blir fullammet til de et år, får ikke nok jern i kosten. Så det er ikke bra. Annbefales bare å fullamme til de er 6 mnd. Har ei jeg kjenner som fullamma til ungen var 10 mnd, pga ungen nekta all mat. Ho måtte gi jerntillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...