Gå til innhold

au au au.. lillegullet har rød stump!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff... han skiter i ett banka kjør. Endte på 9 bleier i dag (4,5mnd)... nå er hele sprekken hans helt rød stakkars..

stall tips til hva jeg kan vaske-smøre med?

bør jeg ringe HS imorra? vært sånn i over 1 uke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp Inotyol på apoteket. En salve som er kjempe bra. Trenger nok ikke ringe lege/HS. Test ut salva først, så ser du om det blir bedre.

Skrevet

Anbefaler deg å vaske med mesoft kompresser og olje. Lutftørke lenge etter hvert skift.Har selv god erfaring med å smøre med Inotyol salve. Selges reseptfritt på apoteket.

Skrevet

oki..men d at han skiiter såååå mye.. er liltt bekymret for d! han er i fin form ellers men d e sykt kor mye han klarer å prestere i løpet av en dag :((((

Skrevet

Hei...det høres ikke godt ut. Men jeg vet at min venninne har brukt potetmel ved sår rumpe...det skal visstnok virke!

Prøv det om du har litt i skapet?!

Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde vaska han med bare vann eller bittelitt babyolje fra apoteket viss det er vanskelig å få det vekk.

Smør så med en skikkelig feit fuktighetskrem. Jeg bruker locobase og smører han hver gang han har gjort på seg. Det er kjempeeffektivt og må ikke vaskes vekk igjen som ofte den inotyol og sink må.

Viss han sprekker i huden kan du "smøre" litt potetmel på og la det tørke en stund før du har på fuktighetskremen.

Skrevet

tusen takk for svar dere.. har skrevet ned nå og skal ta for meg tipsene deres...

er såå redd han skal begynne å få skikkelig vondt. så langt ser d ut som d går bra... huff.. får vondt av han..

en liten ting til jeg lurte på om noen ser dette..

er d vanlig at barn i 4-5mnd alderen endrer bajse mønster??

Skrevet

ja det endrer seg , hvertfall har det gjort det den siste mnd på gutten min.... han blir 5 mnd på lørdag. Den siste mnd har det gått fra å bærsje i hver eneste bleie til ca annenhver dag og noen ganger litt flere dager også :)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hadde samme problem med vesla for et par uker siden...hun bæsja hele tida og var rød. Potetmel funka supert på den røde rumpa, og hun bæsja mindre etter at jeg starta å spise kanel.

Skrevet

Ikke at jeg er noen spesialist, men kanel virker uttørrende, så hvis man skal spise det må man huske å kompensere med vann.. husker jordmora sa det da jeg fortalte henne jeg ville prøve det for å sette i gang rier i sin tid :) Så hvis barnet bæsjer mindre når du spiser kanel, kan det jo rett og slett være at den ikke får i seg nok??.. Har hørt at det er et godt tegn at de tisser og bæsjer mye jeg!! Det spraker ihvertfall i bleia til gullet mitt gjennom hele dagen og hun legger godt på seg. Sår stump fikk hun etter First price våtservietter (Smekk på lanken min), så nå går det kun i Mesoft med olje og inotyl salve her i gården. Har ikke merket noen effekt enda, så tenker jeg skal drysse litt potetmel i tillegg til å prøve Locobase som nevnt over. Lykke til:)

Skrevet

takk igjen for oppmuntrende svar :)) siden han sover, spiser, smiler og legger på seg så tror jeg jeg tar rådene deres og tenker alt er bra med han :)) ska å kjøpe inotyl idag samt en god olje... :))))

takk for hjelpen :))

Skrevet

Jeg har det samme problemet med lilegutt.

Har brukt mesoft,vann og olje siden han var noen uker gammel.

Men nå holder han sikkert på med tenner igjen,var iallefall slik når han fik de to andre.Bæsjer 6 ganger daglig.Smører med inotyol salve.Blir god,men etter en bleie eller to blir han sår igjen!

Hva kan jeg gjøre da?

Bør jeg smøre selv om det bare er tissebleie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...