Maren - på overtid Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Ønsker tips på hvordan dere oppbevarer helsekortet + div papirer ifm graviditeten. Har det nå i en plastmappe, men denne nesten bøyer seg i veska. Gode tips?
Fruen i huset Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har alle papirene i en svangerskapsdagbok med stive permer og strikk som "lås". Kjøpte den på en bokhandel!
1222 Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 i en perm av litt hard plast hvor det ikke er fare for at de faller ut.
mamma`n til nurk Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Ligger i plastmappe i veska, brettet i to.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Øhm, er det meninga å ha med seg helsekortet til vanlig?
HEMMELIG!!! Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har bare brettet det på midten... Ser ikke såå stygt ut! Og har ingen planer om å ta vare på det etter at babyen er født. Men tar det bare med når jeg skal til lege eller jordmor. Ellers ligger det bare i en skuff på kjøkkenet...
Fullrulle86 Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 ja det er lurt å alltid ha papirene med seg, spes viss en reiser bort! jeg har hatt masse bruk for å ha di liggende i veska jaffal:o) da slipper en å huske på å ta di med når en skal til legen også.. Grunnen til at en alltid bør ha di med er viss det skulle skje noe, ulykker osv... da finner ambulansefolk, helskepersonell osv med en gang ut hvilken blodtype du har, allergier osv. greit for mannen også å kunne fortelle hvor papirene er til en hver tid!
Fullrulle86 Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 jeg har di i en konvolutt i sidelomma i veska mi:o)
Ildfluå Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg kjøpte en hard plastmappe på en bokhandler. Den er en halv a4 str, så jeg bretter det i to og det passer fint. Plass til alle papirene
Tredje bolla i magen :) Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Faktisk artig å ta vare på helsekortet hvis man skal ha flere barn, for å sammenligne mål og fosterlyd osv.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Skinnmappe som ikke kan bøyes/brettes
2 nøster Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Har en plast mappe med mange romdelere i Skal ha tvillinger så det ble brått en haug med papirer. I mappa ligger også alle lønnslipper/nav-info/permisjonsinfo etc Også er mappa lilla, lett å få øye på når man er så distre som meg om dagen .
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Je har dem i en plastmappe,og helst liggende i bilen,har nemlig en lei tendens til og glemme:) Så sa jordmora til meg at jeg burde ha dem med meg stort sett hele tiden nå framover,sa tenk hvis du er ja i Sverige da oxo skjer det noe,åh herregud tenkte jeg da og nå er jeg nesten hysterisk hvis jeg har glemt dem:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er i uke 38 nå så har det i vesken med meg hele tiden i tilfelle det skal skje noe. Har vel hatt det i 2 ukers tid nå. Har det (helsekortet, ul-skjema og blodprøve skjema) i en konvolutt brettet sammen i vesken.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 Jeg fikk en hard mappe av jordmor for å ha svangerskapspapirer i. De viktigste papirene er helsekortet og blodtype arket. Eventuellt et ønskebrev. Det er disse som skal leveres inn når man kommer til føden, og helsekortet er veldig viktig dersom det skulle skje en ulykke o.l. Min jordmor sa at det var viktig å ta med helsekortet overalt etter uke 28.
Bobine Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er ikke noe stor på veskebruk, men veldig god til å legge igjen ting rundtomkring, så mitt ligger stort sett i en plastlomme i bilen. Da er det i "nærheten" lissom hvis det skulle skje noe. Selv om jeg sikkert burde hatt det lettere tilgjengelig.
sebastian + en til Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har alle papirene i en plastmappe med strikk. Tror jeg skal putte den i vesken fra nå av:)Uke 38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå