Gå til innhold

Ingen kan sette i sving

Anbefalte innlegg

Skrevet

så mange forskjellige følelser som barna våre.

Datteren på 16 som vanligvis er en rolig,fornuftig og grei jente kan noen ganger reagere irrasjonelt sånn helt plutselig.Det er utrolig sjelden.

Og på små bagateller som for meg er helt merkelig å bli så sint for.

Hun kom hjem nå, etter en koselig kveld ute å spist middag med venner. Før hun dro, ba jeg henne om hun kunne stikke innom en butikk å kjøpe en ting for meg siden hun alikavel skulle på senteret. Hun fikk med penger til dette og kunne bruke resten på seg selv.

Da jeg så hva hun hadde kjøpt, var det ikke sånn jeg hadde bedt henne om. Det merkelige var... at hun påsto at det var helt likt det jeg hadde....noe det ikke var,og jeg viste henne det også. Men hun ga seg ikke,hisset seg mere og mere opp.Vekket lillebror og kverulerte. Jeg var helt rolig og sa at det ikke var noe problem...det kunne bare byttes. "Hun skulle hvertfall ikke gjøre det,og dessuten var det helt likt" Haha...hun gav seg ikke. Jeg ble egentlig satt ut av oppførselen hennes og på et tidspunkt fikk jeg veeeeeeldig nok.Ba henne om å komme seg opp på rommet sitt og bli der,og at jeg ikke ville se henne mere i kveld...uff...og nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet særlig for den siste kommentaren min om at hun er en bortskjemt dr...unge.

For er det noe hun ikke er så er det vel det.....

Jeg skjønner vel egentlig at det må være noe annet som plager henne...og det er sikkert en filleting for oss,men dødsensalvor for henne ;)

Det kan jo også være så enkelt at hun ble lei seg for at det var feil....

Tja...så jeg får vel egentlig bare gjøre det jeg bestemte meg for å ikke gjøre....gå opp til henne og finne ut hva dette var for noe. Jeg har jo roet meg nå.For sånn oppførsel er ikke greit,så får vi be om unnskyldning begge to :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, kjenner igjen den følelsen.......ikke så greit bestandig å skulle være så korrekt voksen og alt det der....og heller ikke meningen når det gjelder våre egne tror jeg. Lettere i forhold til andres barn:-)

Men fint at man har evnen til å bruke litt tid og tenke, for så å si unnskyld til hverandre:-) Det er en fin ting:-) Og så føles det så godt etterpå:-)

Skrevet

ååååååååååååååå det var sikkert noe helt annet... kasnkje hun brukte for mye penger på seg selv, så hun måtte kjøpe noe som var nesten, eller kanskje noen tvang henne til å låne bort penger så hun måtte kjøpe noe som var nesten... hun er jo en pliktoppfyllende prinsesse, så her er det jo noe som ikke stemmer.Jeg blir et monster når jeg har dårlig smavittighet for noe, eller er redd. Kanskje hun har kranglet med en venninne, da er det deilig å kjefte på mamman sin heller... god tur opp på rommet mamma, for det kommer til å gå fint! Lover du å lære meg ungdommer når mine blir så store?

Skrevet

Det var lurt at jeg tok turen opp....hun lå i sengen og gråt. Hun hikstet da jeg kom inn "var det ikke du som ikke ville se meg mer da" :(

Uff...jeg fikk så vondt av henne...for hun har jo bare meg,og er veldig knyttet til meg og er når jeg tenker meg om,veldig avhengig av at vi fungerer.

Da jeg spurte litt nærmere om hva som hadde skjedd,var det noe av det jeg trodde.Hun skulle bytte noen ting hun fikk til bursdagen,skulle innom flere butikker og hadde trodd det hun kjøpte var riktig. Vennene maste på henne og hun ble stresset.Da hun kom hjem og fant ut at det var feil ble hun lei seg fordi hun ville så gjerne hjelpe meg med det...og skjønte ikke selv hvorfor hun ble sint.

Vi er uansett venner igjen,og nattakosen ble ekstra hard og lang i kveld :)

Det å lære barna ærlighet og å si unnskyld er viktig.....da må man være et godt eksempel.Og kunne innrømme at vi også kan gjøre og si dumme ting.

Skrevet

ååååååååååååå for hun er jo så fin! Og det er jammen meg du også!!!!! Flinke fine mammaen!!!

klem til deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...