Marolla Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Lillemor har eksem, Hvilke kremer anbefaler dere? Bruker Locobase, og den holder det i sjakk. -MEN vil jo gjerne få fjernet den tørre huden. Det klør jo
moder3 Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 lille her har også det.. hatt det konstant siden hun var ca tre uker. vi begynte med vitapan, så locobase repair, men måtte gå over til hydrokortison. ble anbefalt å intensivere smøringen av hydrokortisonen til tre ganger pr dag i en uke, og om eksemet ikke ble borte måtte vi ta kontakt med hudlege for å få sterkere kortison. Etter en uke var eksemet borte--- en hel dag.. nå har det gått en uke etter "kuren" og hun er helt skorpete igjen både bak knærne, på lårene, armene.. stakkar..så nå må vi ty til sterkere midler visst. hun er 16 mnd. Gammel di da?
moder3 Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 men vi smører henne med eurax på kvelden før hun skal sove, det forebygger ikke eksemet men bedøver slik at det ikke klør (mildt og uskadelig, ble anbefalt denne da hun bare var noen få mnd gml). Og den virker! men virkninga går ut etter ca 4 timer da.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har atopisk eksem (+ psoriasis)og i tilegg til sterke kortisonkremer så bruker jeg blå apobase og locobase repair. NAF oljebad. Men må bare si at fortsatt i voksen alder klør jeg meg til blods med jevne mellomrom. "Ikke klø" er sinnsykt enkelt å si når man ikke kjenner den vanvittige følelsen i huden, når man tror hele huden skal revne og man klør som besatt. Ting med parfyme er bannlyst her i huset så vi bruker neutral vaskemiddel, skyllemiddel og ullsåpe. Vi bruker også kun neutral cremesåpe som såpe, denne er uten parfyme ol. Siden parfyme er bannlyst utgår også vitapan siden det er parfyme i den. A-creme, a-derma og andre vidundersalver har ikke hatt noe som helst effekt her i huset. Men det kan jo hende det hjelper for dere. Tror du bare må prøve deg frem til noe som passer jenta deres sin hud, for det er uendelig mange kremer og det som fungerer for meg trenger ikke fungere for deg. Lykke til!
Marolla Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2008 Takk. da får vi begynne med noe med kortison.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå